Els centres d'educació especial dins el marc d'un model d'escola inclusiva

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Infante Terrasa, Maria
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-10-18T11:33:50Z
dc.date.available 2022-10-18T11:33:50Z
dc.date.issued 2022-10-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159845
dc.description.abstract [cat] Per poder implementar el model d'escola inclusiva seria realment necessari eliminar diverses barreres que impedeixen la inclusió real de tots els infants dins un centre ordinari. D'entre aquestes barreres hi destaquem els centres d'educació especial, els quals fomenten la segregació d'una part de l'alumnat. D'aquesta manera, el principal objectiu del present document és presentar una alternativa perquè els centres d'educació especial puguin deixar de dur a terme les tasques que fan actualment, afavorint el model educatiu inclusiu i ajudant als centres educatius ordinaris en aquest procés de canvi, mitjançant la transformació d'aquests en centres de recursos. La metodologia emprada es basa en una recerca documental i un estudi de camp mitjançant diferents entrevistes a agents de dos centres educatius diferents. En definitiva, els professionals pretenen caminar envers la inclusió, però es troben amb diferents barreres per poder aconseguir-ho com la falta de recursos personals. ca
dc.description.abstract [eng] In order to implement the inclusive school model it would be really necessary to eliminate several barriers that prevent the real inclusion of all children in an ordinary center. Among these barriers we highlight the special education centres, which promote the segregation of part of the students. In this way, the main objective of this document is to present an alternative so that special education centers can stop carrying out the tasks they currently do, favoring the inclusive educational model and helping ordinary educational centers in this process of change, by transforming them into resource centers. The methodology used is based on documentary research and a field study through different interviews with agents from two different educational centers. In short, professionals intend to walk towards inclusion, but they face different barriers to achieving this as the lack of personal resources. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Inclusió educativa ca
dc.subject.other centres d’educació especial ca
dc.subject.other atenció a la diversitat ca
dc.subject.other dret ca
dc.subject.other centres de recurso ca
dc.subject.other Educational inclusion ca
dc.subject.other special education centers ca
dc.subject.other attention to diversity ca
dc.subject.other law ca
dc.subject.other resource centers ca
dc.title Els centres d'educació especial dins el marc d'un model d'escola inclusiva ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics