dc.contributor |
De la Iglesia Mayol, Begoña |
|
dc.contributor.author |
Infante Terrasa, Maria |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-18T11:33:50Z |
|
dc.date.available |
2022-10-18T11:33:50Z |
|
dc.date.issued |
2022-10-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/159845 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Per poder implementar el model d'escola inclusiva seria realment necessari eliminar
diverses barreres que impedeixen la inclusió real de tots els infants dins un centre ordinari.
D'entre aquestes barreres hi destaquem els centres d'educació especial, els quals fomenten la
segregació d'una part de l'alumnat. D'aquesta manera, el principal objectiu del present
document és presentar una alternativa perquè els centres d'educació especial puguin deixar de
dur a terme les tasques que fan actualment, afavorint el model educatiu inclusiu i ajudant als
centres educatius ordinaris en aquest procés de canvi, mitjançant la transformació d'aquests en
centres de recursos. La metodologia emprada es basa en una recerca documental i un estudi de
camp mitjançant diferents entrevistes a agents de dos centres educatius diferents. En
definitiva, els professionals pretenen caminar envers la inclusió, però es troben amb diferents
barreres per poder aconseguir-ho com la falta de recursos personals. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] In order to implement the inclusive school model it would be really necessary to eliminate
several barriers that prevent the real inclusion of all children in an ordinary center. Among
these barriers we highlight the special education centres, which promote the segregation of
part of the students. In this way, the main objective of this document is to present an
alternative so that special education centers can stop carrying out the tasks they currently do,
favoring the inclusive educational model and helping ordinary educational centers in this
process of change, by transforming them into resource centers. The methodology used is
based on documentary research and a field study through different interviews with agents
from two different educational centers. In short, professionals intend to walk towards
inclusion, but they face different barriers to achieving this as the lack of personal resources. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió educativa |
ca |
dc.subject.other |
centres d’educació especial |
ca |
dc.subject.other |
atenció a la diversitat |
ca |
dc.subject.other |
dret |
ca |
dc.subject.other |
centres de recurso |
ca |
dc.subject.other |
Educational inclusion |
ca |
dc.subject.other |
special education centers |
ca |
dc.subject.other |
attention to diversity |
ca |
dc.subject.other |
law |
ca |
dc.subject.other |
resource centers |
ca |
dc.title |
Els centres d'educació especial dins el marc d'un model d'escola inclusiva |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|