A l’heure oú les lois se taisent: influencia del cabaret en la obra para voz y piano de Erik Satie (1866-1925) y Francis Poulenc (1899-1963)

Show simple item record

dc.contributor López Blanco, Jesús
dc.contributor.author Sardón Trabazo, Loida Abigail
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-10-18T11:52:48Z
dc.date.available 2022-10-18T11:52:48Z
dc.date.issued 2022-10-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159846
dc.description.abstract [spa] Hacia finales del siglo XIX surgió el género de cabaret, el cual estaba vinculado a un tipo de música irreverente como crítica a la realidad. Su carácter subversivo con un trasfondo irónico y surrealista., fue defendido por compositores reconocidos en el campo de la música académica, como Erik Satie (1866-1925) y Francis Poulenc (1899-1963), que pretendían evitar la grandilocuencia de la música de finales de siglo. En este trabajo revisaremos el cabaret como herramienta de expresión artística a comienzos del siglo XX, y cómo influenció en Satie y Poulenc. A continuación, haremos una propuesta vocal interpretativa de una selección de dos canciones en el estilo cabaret con un planteamiento híbrido entre la técnica vocal clásica y la popular (más hablada), potenciando el estilo en el que se canta este género ca
dc.description.abstract [cat] Cap a finals del segle XIX va sorgir el gènere de cabaret, el qual estava vinculat a un tipus de música irreverent com a crítica a la realitat. El seu caràcter subversiu amb un rerefons irònic i surrealista., va ser defensat per compositors reconeguts en el camp de la música acadèmica, com Erik Satie (1866-1925) i Francis Poulenc (1899-1963), que pretenien evitar la grandiloqüència de la música de finals de segle. En aquest treball revisarem el cabaret com a eina d’expressió artística al començament del segle XX, i com aquest gènere va influenciar en Satie i Poulenc. També farem una proposta vocal interpretativa de dos cançons en l’estil cabaret amb un plantejament híbrid entre la tècnica vocal clàssica i la popular (més parlada), potenciant l'estil en el qual es canta aquest gènere. ca
dc.description.abstract [eng] Towards the end of the 19th century, the cabaret genre emerged linked to a type of irreverent music as a critique of reality. Its subversive character with ironic and surrealistic undertones, was defended by renowned composers in the field of academic music, such as Erik Satie (1866-1925) and Francis Poulenc (1899- 1963), who sought to avoid the grandiloquence of the music of the end of the century. In this project we will review cabaret as a tool of artistic expression in the early 20th century, and how it influenced Satie and Poulenc. We will then make a vocal performance proposal of a selection of two songs in the cabaret style with a hybrid approach between classical and popular (more spoken) vocal technique, enhancing the style in which this genre is sung. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Music-halls ca
dc.subject.other Satie, Erik (1866-1925) ca
dc.subject.other Poulenc, Francis (1899-1963) ca
dc.subject.other Cabaret ca
dc.subject.other Música ca
dc.subject.other S. XIX ca
dc.subject.other S. XX ca
dc.title A l’heure oú les lois se taisent: influencia del cabaret en la obra para voz y piano de Erik Satie (1866-1925) y Francis Poulenc (1899-1963) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics