[cat] Avui en dia, a causa dels avenços tecnològics és cada cop més senzill tenir accés a Internet i obtenir
informació de qualsevol tema d’interès, afavorint que molts d’estudiants, de qualsevol nivell
educatiu, cerquin formes ràpides i fàcils de defraudar i enganyar en el desenvolupament de proves i
activitats d’avaluació sense ser descoberts. Resulta molt interessant observar com els Youtubers,
com clars referents i models de comportament per als joves, aborden el tema des de l’altra cara de
l’honestedat, ja que en vers de fomentar una adequada conducta moral, en certa manera fomenten
la comissió de conductes deshonestes.
Els joves d’avui en dia, passen la seva gran part del temps veient vídeos en línia de diferents
plataformes, com ara YouTube, ja que amb un sol vídeo és possible arribar a milions de persones.
Els vídeos dels youtubers constitueixen un tema de conversa entre els seguidors, els quals escriuen
comentaris d’agraïment i suport. Algunes vegades, també expliquen la seva pròpia experiència
personal i satisfan la seva pròpia curiositat amb preguntes cap als youtubers que segueixen. Menys
freqüents, escriuen missatges de rebuig.
El present treball cerca analitzar el fenomen de la deshonestat acadèmica, portant a terme un estudi
sobre el tipus de missatges i discursos que transmeten els youtubers.