Comparació metodològica de dos centres educatius

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Cortés Sastre, Andrea
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2022-11-08T12:11:56Z
dc.date.available 2022-11-08T12:11:56Z
dc.date.issued 2022-11-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/159882
dc.description.abstract [cat] La inclusió és un dret fonamental que tenen tots els infants dins l’escolarització i, és per aquest motiu que avui en dia són molts els centres educatius que integren dins les seves aules pràctiques i metodologies inclusives, però no tots ho fan de la mateixa manera ni amb el mateix nivell d’aplicació. Per això, l’objectiu principal d’aquest treball és analitzar les diferències metodològiques que es troben a dos centres escolars de Mallorca i, en base d’aquesta anàlisi, es podrà afirmar si els centres són inclusius amb tots els seus alumnes. Per poder arribar al fons d’aquesta anàlisi s’ha fet servir una metodologia qualitativa, amb graelles d’observació, entrevistes i un qüestionari enfocat als docents dels dos centres. A través d’aquesta metodologia, s’ha pogut comprovar que els dos centres no treballen d’igual manera la inclusió. Els dos coincideixen en l’aplicació de pràctiques restauratives per afavorir la bona relació entre iguals i així promoure la participació de tots els infants. Les principals diferències entre els dos centres es poden considerar en la docència compartida i en el tipus d’avaluació aplicada. ca
dc.description.abstract [eng] Inclusion is a fundamental right that all children have in school. and it is for this reason that today there are many schools that integrate in their classroom’s practices and inclusive methodologies, but not all do so in the same way or with the same level of application. Therefore, the main objective of this work is to analyse the methodological differences that are found in two schools in Mallorca and based on this analysis, it will be possible to state whether the centres are inclusive with all their students. To get to the bottom of this analysis, a qualitative methodology was used, with observation grids, interviews, and a questionnaire focused on the teachers of the two centres. Through this methodology, it has been verified that the two centres do not work in the same way on inclusion. The two agree on the application of restorative practices to foster a good relationship between equals and thus promote the participation of all children. The main differences between the two centres can be considered in the shared teaching and in the type of assessment applied. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other metodologies ca
dc.subject.other pràctiques restauratives ca
dc.subject.other docència compartida ca
dc.subject.other avaluació ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other methodologies ca
dc.subject.other restorative practices ca
dc.subject.other shared teaching ca
dc.subject.other evaluation ca
dc.title Comparació metodològica de dos centres educatius ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics