[cat] Aquest treball es qüestiona sobre si existeix una relació entre l’hàbit lector d’un individu i el nivell de creativitat que aquest pugui tenir. Es planteja la hipòtesi de si els individus que llegeixen són més creatius degut al seu elevat hàbit lector. Per tal de confirmar o desmentir la hipòtesi esmentada s’aplica el test de Torrance sobre la creativitat a l’alumnat de 6è de primària del CEIP Els Tamarells de s’Arenal. La informació obtinguda es contrasta amb les respostes donades per aquest mateix alumnat a un qüestionari sobre el seu hàbit lector. També, per tal d’analitzar el paper de la lectura en la societat en general, es tenen en compte els resultats d’un altre qüestionari sobre hàbit lector passat a individus de més de 18 anys. En base a la bibliografia consultada i als estudis fets expressament per aquesta investigació es pretén donar resposta a la hipòtesi inicial: llegir ens fa més creatius?
[eng] This work is about if there’s a connection between an individual’s reading habits and their creativity level. It is considered if individuals that read are more creative because of their elevated reading habits. In order to confirm or disprove this hypothesis, the Torrance test is applied on CEIP Els Tamarells 6th grade students. The information obtained is checked with the responses given by this same students to a quest about their reading habits. Also, and to analyse the importance of reading in today’s society, the responses to a quest about adults’ reading habits are algo being considered. Based on the bibliography analysed and the studies made specifically for the investigation the original hypothesis that if reading make us more creative people is going to be resolved.