[cat] El llenguatge és molt important per la nostra interacció social i, per tant, l’adquisició d’aquest és bàsic pel desenvolupament típic dels infants. Per això, en aquest procés d’adquisició hi influeixen, positiva o negativament, molts agents de l’entorn de l’infant.
El present treball és una anàlisi de diferents variables que poden afectar a l’adquisició i desenvolupament del llenguatge en infants de 3 anys, partint d’una principal variable, l’escolarització abans dels 3 anys, però també han estat estudiades altres variables: el sexe, la realització d’extraescolars d’anglès i música, la utilització d’aparells electrònics i la visualització de la televisió durant les menjades. A partir d’aquí, s’ha realitzat l’estudi per analitzar la relació que hi ha entre haver anat o no haver anat a l’escoleta amb l’adquisició del llenguatge.
La metodologia seguida ha estat a partir d’una mostra de 19 infants de 3 - 4 anys als quals se’ls ha administrat la prova CELF PRESCHOOL 2 a partir de la qual s’han extret els resultats. Encara que aquests han estat no significatius, s’han trobat autors que afirmen que l’escolarització a edats primerenques és favorable pel desenvolupament del llenguatge.
[eng] Language is very important for our social interaction and, therefore, its acquisition is basic for the typical development of children. For that reason, this acquisition process is influenced, positively or negatively, by many agents in the child's environment.
The present work is an analysis of different variables that can affect the acquisition and development of language in 3-year-old children, starting with a main variable, schooling before the age of 3, but other variables have also been studied: gender, the realisation of extracurricular activities in English and music, the use of electronic devices and television viewing during meals. From this point, the study was carried out to analyse the relationship between having or not having attended nursing school and the acquisition of language.
The methodology followed was based on a sample of 19 children aged 3 to 4 years old who were administered the CELF PRESCHOOL 2 test, from which the results were extracted. Although the results were not significant, some authors have found that schooling at an early age is favourable for the development of language.