[cat] Les ciències socials ens són útils per a comprendre les mentalitats que han
configurat les societats i el territori durant la història. De la mateixa manera, la
ciència educativa cerca com formar els futurs adults en cohesió, inclusió i respecte,
en definitiva, “fer comunitat”. Per tant, parlem de fets col·lectius, més que
individuals. Aquest treball planteja el patrimoni com el material didàctic idoni per a
satisfer aquests desitjos en tant que ens atorga un aprenentatge competencial i
l’extensió de l’espai educatiu, fins ara reduït en les aules, bifurcant l’educació formal
i la vida quotidiana.
[eng] Sociat sciences are useful for undestanding the mentalities that have shaped
societies and the territory throughout history. In the same way, educational science is
concerned with how to train future adults in cohesion, inclusion and respect. In short,
to “build community”. Therefore, we are talking about collective rather than individual
facts. This work proposes heritage as the ideal educational material to meet these
desires insofar as it provides us with a learning competence and the extension of the
educational space, until nou reduced to the classroom, bifurcating formal education
and everyday life.