[cat] El present treball ha analitzat la influència del context sociofamiliar en l'adquisició de la lectura. S'ha partit sobre la base dels factors externs que estan implicats en el procés d'adquisició de la lectura. A més dels factors complexos com els factors ambientals, emocionals i pedagògics, hi ha factors externs com la família que estan implicats en aquest procés. Hem de destacar, la importància d'afavorir el desenvolupament de la lectura de manera conjunta en l'àmbit acadèmic i en el familiar, en un ambient social, cultural i natural en l'etapa de la infància. Les variables analitzades per a aquest estudi fan referència a la implicació familiar en el context escolar i als hàbits lectors que tenen els familiars. D’aquesta manera, aquest estudi s'ha centrat en l'alumnat de tercer d'Educació Primària i les seves famílies. En concret, s'ha analitzat la llengua familiar, la situació econòmica i la implicació familiar sobre els hàbits lectors dels seus fills. A més, dels hàbits lectors de la família. La mostra estava formada per 25 alumnes del tercer curs de primària. Es va administrar la prova PROLEC-R per a avaluar l'efecte de la influència sociofamiliar en l'adquisició de la lectura. A més d’entregar un qüestionari sociodemogràfic i una enquesta familiar. En la línia dels estudis previs, els resultats subratllen una influència en l'adquisició de la competència lectora en l'àmbit sociofamiliar, però s'indiquen indiferències en els resultats depenent si s'inculca o no en l'àmbit familiar.
[eng] The present work has analyzed the influence of the socio-familial context on the acquisition of reading. It has been divided on the basis of external factors that are involved in the process of acquiring the reading. In addition to complex factors such as environmental, emotional, and pedagogical factors, there are external factors such as family that are involved in this process. We must emphasize the importance of favoring the development of reading jointly in the academic and family spheres, in a social, cultural and natural environment in childhood. The variables analyzed for this study refer to family involvement in the school context and to reading habits that relatives have. Thus, this study has focused on third-year primary school students and their families. Specifically, the family language, economic situation and family involvement on their children's reading habits have been analyzed. In addition, the family's reading habits. The sample consisted of 25 students from the third year of primary school. The Prolec-R test was administered to assess the effect of socio-familial influence on reading acquisition. In addition to submitting a sociodemographic questionnaire and a family survey. In line with previous studies, the results underline an influence on the acquisition of reading competence in the socio-familial sphere, but indifference is indicated in the results depending on whether or not it is inculcated in the family sphere.