[cat] Al llarg de la història de l’educació, les matemàtiques han estat una assignatura difícil per l’alumnat i, si a més, sumem que hi ha dificultats en l’aprenentatge és un procés molt més complicat per aquest alumnat amb dislèxia i/o discalcúlia. Per tant, en aquest treball dividit en dues parts diferenciades, on la primera s’hi pot visualitzar una investigació de la identificació de les dificultats i limitacions que hi ha en el procés d’aprenentatge matemàtic. I la segona part, una proposta d’intervenció per dur a terme dins un aula amb un infant amb aquestes necessitats.
Podrem fer un resum de com poder intervenir amb un infant amb discalcúlia dins un aula de matemàtiques.
[eng] Mathematics has been popular among students for being a tough subject. Its learning process is even more cumbersome for students with difficulties such as dyscalculia and dyslexia. Therefore, in this TFG, I want to address this problem from a theoretical and practical perspective. In the first part, I describe the current difficulties and limitations that students face in their mathematical learning process. Then, in the second part, I propose several activities that can be carried out for all the students with dyscalculia and other difficulties.
We will be able to summarize how to intervene with a child with dyscalculia in a math classroom.