dc.contributor |
Muntaner Mas, Adrià |
|
dc.contributor.author |
Giménez Puigserver, Josep |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-26T11:46:49Z |
|
dc.date.available |
2023-07-26T11:46:49Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-26 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161339 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest Treball de Fi de Grau pretén realitzar una anàlisi de l’aplicació del Model d’Educació
Esportiva (MEE) a alguns centres de Mallorca, i a la vegada fer una reflexió sobre les
aportacions d’aquest model.
L’educació es troba immersa en un procés de renovació pedagògica que passa per posar els
alumnes en el centre de l’aprenentatge. Han anat sorgint metodologies actives que fomenten
la participació i l’aprenentatge significatiu. En aquest context, dins l’Educació Física, sorgeix
la necessitat de cercar noves metodologies per tal de de fomentar l’activitat física.Segons les
darreres investigacions, és evident que de cada cop més apareix una necessitat d’incorporar
nous hàbits de vida saludable, com son l’alimentació, el descans i la propia activitat física
dins les nostres vides quotidianes.
Els models pedagògics, entre els que trobam el MEE, ofereixen la possibilitat de centrar
l’aprenentatge en els alumnes, aconseguint major motivació i responsabilitat. Aquest treball
exposa, dins el marc teòric, les bases del MEE, així com les possibilitats que ofereix per
aconseguir un model d’educació més inclusiu i que respongui a les característiques i
necessitats de l’escola del segle XXI. Seguidament, es mostrarà i s’analitzarà la informació
recopilada sobre el grau d’aplicació del MEE a diversos centres de Mallorca a partir de la
informació recollida mitjançant la realització d’un qüestionari i entrevistes individuals
realitzats seguint l’enquesta elaborada per Gutiérrez, García-López, Hastie i Segovia (2021).
(veure annex 2). |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This Final Degree Project aims to carry out an analysis on the application of the Sports
Education (SE) model to some centers in Mallorca, and at the same time consider the
contributions of this model.
The education system is immersed in a constant process of pedagogical renovation that
involves putting students at the center of the learning task. Active methodologies that
encourage meaningful learning and active participation have been developed during this
process. Within this frame of reference, in Physical Education there is a need to look for new
methodologies in order to promote physical activity in boys and girls. According to the latest
statistics, it is clear that there is a growing need to incorporate new healthy lifestyles, such as
eating cleaner, resting and including physical activity into our daily lives.
The pedagogical models, in which we include the SE model, offer the possibility of focusing
on the students' learning process, achieving greater motivation and responsibility. This work
presents, within the conceptual framework, the basis of the SE model, as well as the
opportunities it offers for reaching a more inclusive model of education that responds to the
characteristics and needs of education in the 21st century. Subsequently, the information
gathered on the application of the SE model in various centers in Mallorca will be shown and
analyzed based on the information collected through the fulfillment of a questionnaire and
individual interviews following the survey prepared by Gutiérrez, García-López, Hastie and
Segovia (2021). |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Activitat Física |
ca |
dc.subject.other |
Models Pedagògics |
ca |
dc.subject.other |
Educació Esportiva |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge Significatiu |
ca |
dc.subject.other |
Physical Activity |
ca |
dc.subject.other |
Pedagogical Models |
ca |
dc.subject.other |
Sport Education |
ca |
dc.subject.other |
Meaningful Learning |
ca |
dc.title |
Anàlisi de l’aplicació del model pedagògic d’Educació Esportiva a les escoles de Mallorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|