Anàlisi de l’aplicació del model pedagògic d’Educació Esportiva a les escoles de Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Mas, Adrià
dc.contributor.author Giménez Puigserver, Josep
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-07-26T11:46:49Z
dc.date.available 2023-07-26T11:46:49Z
dc.date.issued 2023-07-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161339
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau pretén realitzar una anàlisi de l’aplicació del Model d’Educació Esportiva (MEE) a alguns centres de Mallorca, i a la vegada fer una reflexió sobre les aportacions d’aquest model. L’educació es troba immersa en un procés de renovació pedagògica que passa per posar els alumnes en el centre de l’aprenentatge. Han anat sorgint metodologies actives que fomenten la participació i l’aprenentatge significatiu. En aquest context, dins l’Educació Física, sorgeix la necessitat de cercar noves metodologies per tal de de fomentar l’activitat física.Segons les darreres investigacions, és evident que de cada cop més apareix una necessitat d’incorporar nous hàbits de vida saludable, com son l’alimentació, el descans i la propia activitat física dins les nostres vides quotidianes. Els models pedagògics, entre els que trobam el MEE, ofereixen la possibilitat de centrar l’aprenentatge en els alumnes, aconseguint major motivació i responsabilitat. Aquest treball exposa, dins el marc teòric, les bases del MEE, així com les possibilitats que ofereix per aconseguir un model d’educació més inclusiu i que respongui a les característiques i necessitats de l’escola del segle XXI. Seguidament, es mostrarà i s’analitzarà la informació recopilada sobre el grau d’aplicació del MEE a diversos centres de Mallorca a partir de la informació recollida mitjançant la realització d’un qüestionari i entrevistes individuals realitzats seguint l’enquesta elaborada per Gutiérrez, García-López, Hastie i Segovia (2021). (veure annex 2). ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project aims to carry out an analysis on the application of the Sports Education (SE) model to some centers in Mallorca, and at the same time consider the contributions of this model. The education system is immersed in a constant process of pedagogical renovation that involves putting students at the center of the learning task. Active methodologies that encourage meaningful learning and active participation have been developed during this process. Within this frame of reference, in Physical Education there is a need to look for new methodologies in order to promote physical activity in boys and girls. According to the latest statistics, it is clear that there is a growing need to incorporate new healthy lifestyles, such as eating cleaner, resting and including physical activity into our daily lives. The pedagogical models, in which we include the SE model, offer the possibility of focusing on the students' learning process, achieving greater motivation and responsibility. This work presents, within the conceptual framework, the basis of the SE model, as well as the opportunities it offers for reaching a more inclusive model of education that responds to the characteristics and needs of education in the 21st century. Subsequently, the information gathered on the application of the SE model in various centers in Mallorca will be shown and analyzed based on the information collected through the fulfillment of a questionnaire and individual interviews following the survey prepared by Gutiérrez, García-López, Hastie and Segovia (2021). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Activitat Física ca
dc.subject.other Models Pedagògics ca
dc.subject.other Educació Esportiva ca
dc.subject.other Aprenentatge Significatiu ca
dc.subject.other Physical Activity ca
dc.subject.other Pedagogical Models ca
dc.subject.other Sport Education ca
dc.subject.other Meaningful Learning ca
dc.title Anàlisi de l’aplicació del model pedagògic d’Educació Esportiva a les escoles de Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics