The need to create a safe space in the EFL class: an empirical study on Majorcan secondary school students

Show simple item record

dc.contributor Jacob Abad, Karen Lesley
dc.contributor.author Lagar Crespí, Julia
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-08-01T07:53:01Z
dc.date.available 2023-08-01T07:53:01Z
dc.date.issued 2022-06-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161381
dc.description.abstract [eng] Despite the latest research in a great variety of topics within the scope of education, classroom management and the need to create a safe space for students is still one step behind. Creating a safe space in the classroom is key to achieving an effective learning process, as it promotes respect and empathy between peers. Relevant data concerning the reality of a particular secondary school in Majorca will be presented and discussed. Ultimately, this dissertation aims at providing a way of creating a safe space in the EFL class by tackling certain issues that affect the majority of teenagers in high schools such as bullying, gender discrimination and mental disorders. In fact, it seeks to demonstrate that by using certain inclusive methodologies such as restorative practices, project-based and cooperative learning, students will enhance essential values such as respect, honesty and kindness. The activities proposed are designed to be done in EFL seminars and include a variety of group-work activities following the methodologies above mentioned, with the purpose of allowing students to feel comfortable and participative, as well as enhancing the bonds between them. ca
dc.description.abstract [spa] A pesar de las últimas investigaciones en una gran variedad de temas dentro del ámbito de la educación, la gestión de las aulas y la necesidad de crear un espacio seguro para los alumnos sigue encontrándose un paso atrás. La creación de un espacio seguro en el aula es clave para lograr un proceso de aprendizaje eficaz, ya que promueve el respeto y la empatía entre el alumnado. En este trabajo se presentarán y debatirán datos relevantes relativos a la realidad de un centro de enseñanza secundaria concreto de Mallorca y, en última instancia, se ofrecerá una forma de crear un espacio seguro en la clase de inglés como lengua extranjera (EFL) abordando ciertas cuestiones que afectan a la mayoría de los adolescentes en los institutos, como el acoso escolar, la discriminación de género y los trastornos mentales. De hecho, se pretende demostrar que utilizando ciertas metodologías inclusivas como las prácticas restaurativas, el aprendizaje basado en proyectos y el aprendizaje cooperativo, los alumnos potenciarán valores esenciales como el respeto, la honestidad y la amabilidad. Las actividades propuestas están diseñadas para ser realizadas en seminarios de EFL e incluyen una variedad de actividades de trabajo en grupo siguiendo las metodologías antes mencionadas, con el propósito de que los estudiantes se sientan cómodos y participativos, así como de potenciar los vínculos entre ellos. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Safe space ca
dc.subject.other Classroom management ca
dc.subject.other Bullying ca
dc.subject.other Mental disorders ca
dc.subject.other Gender discrimination ca
dc.subject.other Espacio seguro ca
dc.subject.other Gestión del aula ca
dc.subject.other Acoso escolar ca
dc.subject.other Trastornos mentales ca
dc.subject.other Discriminación de género ca
dc.title The need to create a safe space in the EFL class: an empirical study on Majorcan secondary school students ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:06:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics