dc.contributor |
Micó Amigo, Ester |
|
dc.contributor.author |
Contesti Coll, Javier |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-08-01T08:36:01Z |
|
dc.date.available |
2023-08-01T08:36:01Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161386 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball pretén mostrar la importància que representa la introducció del
pensament computacional a les escoles quant a la preparació dels nostres
alumnes cap a les necessitats de la societat del futur. La primera part del treball
s’endinsa dins les teories pedagògiques que varen donar lloc al naixement del
concepte als inicis dels anys vuitanta i ens mostra les diferents definicions o
interpretacions del concepte que s’han identificat fins arribar al ressorgiment
actual del mateix. Mantenint un punt de vista crític neutral i en base a diverses
referències bibliogràfiques consultades d’articles de recerca es discuteix també
sobre els avantatges de les metodologies que treballen el pensament
computacional i la conseqüent possible transferència de destreses
interdisciplinària o entre diferents dominis.
La segona part del treball intenta enfocar un punt de vista més pràctic i mostra
uns exemples d’activitats que podem dur a terme a les escoles per treballar
cadascuna de les diferents destreses que conformen el pensament
computacional en cada una de les seves diferents dimensions o interpretacions
conegudes.
Es proposen activitats per treballar dins l’aula cadascuna de les destreses
d’aquesta nova competència utilitzant exemples basats tant en disciplines
tecnològiques com la programació i la robòtica com d’altres no tant
tecnològiques com són les ciències naturals o l’educació física.
També es dedica un apartat a presentar les diferents interpretacions errònies
del concepte que s’han identificat en el temps les quals es troben presents entre
la literatura. Un altre apartat es dedica a l’estudi de la multidisciplinarietat del
concepte.
Finalment les conclusions evidencien la importància de la incorporació de
metodologies basades en pensament computacional a les escoles. Es justifica
mitjançant una petita enquesta el baix arrelament del PC dins les aules i
s’analitza la necessitat d’una reforma del currículum del context educatiu actual
(LOMCE). |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
004 - Informàtica |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Pensament computacional |
ca |
dc.subject.other |
Papert |
ca |
dc.subject.other |
Wing |
ca |
dc.subject.other |
Constructivisme |
ca |
dc.subject.other |
Programació |
ca |
dc.subject.other |
Computació |
ca |
dc.subject.other |
Robòtica |
ca |
dc.title |
La importància del pensament computacional en l'educació del futur |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:06:53Z |
|