La importància del pensament computacional en l'educació del futur

Show simple item record

dc.contributor Micó Amigo, Ester
dc.contributor.author Contesti Coll, Javier
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-08-01T08:36:01Z
dc.date.available 2023-08-01T08:36:01Z
dc.date.issued 2022-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161386
dc.description.abstract [cat] Aquest treball pretén mostrar la importància que representa la introducció del pensament computacional a les escoles quant a la preparació dels nostres alumnes cap a les necessitats de la societat del futur. La primera part del treball s’endinsa dins les teories pedagògiques que varen donar lloc al naixement del concepte als inicis dels anys vuitanta i ens mostra les diferents definicions o interpretacions del concepte que s’han identificat fins arribar al ressorgiment actual del mateix. Mantenint un punt de vista crític neutral i en base a diverses referències bibliogràfiques consultades d’articles de recerca es discuteix també sobre els avantatges de les metodologies que treballen el pensament computacional i la conseqüent possible transferència de destreses interdisciplinària o entre diferents dominis. La segona part del treball intenta enfocar un punt de vista més pràctic i mostra uns exemples d’activitats que podem dur a terme a les escoles per treballar cadascuna de les diferents destreses que conformen el pensament computacional en cada una de les seves diferents dimensions o interpretacions conegudes. Es proposen activitats per treballar dins l’aula cadascuna de les destreses d’aquesta nova competència utilitzant exemples basats tant en disciplines tecnològiques com la programació i la robòtica com d’altres no tant tecnològiques com són les ciències naturals o l’educació física. També es dedica un apartat a presentar les diferents interpretacions errònies del concepte que s’han identificat en el temps les quals es troben presents entre la literatura. Un altre apartat es dedica a l’estudi de la multidisciplinarietat del concepte. Finalment les conclusions evidencien la importància de la incorporació de metodologies basades en pensament computacional a les escoles. Es justifica mitjançant una petita enquesta el baix arrelament del PC dins les aules i s’analitza la necessitat d’una reforma del currículum del context educatiu actual (LOMCE). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Pensament computacional ca
dc.subject.other Papert ca
dc.subject.other Wing ca
dc.subject.other Constructivisme ca
dc.subject.other Programació ca
dc.subject.other Computació ca
dc.subject.other Robòtica ca
dc.title La importància del pensament computacional en l'educació del futur ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:06:53Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics