La dona dins la història de l'art en el currículum de 4t d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Garau López, Maria Miquela
dc.contributor.author Fuster Mohabat, Yasmín
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-11T10:04:45Z
dc.date.available 2023-09-11T10:04:45Z
dc.date.issued 2022-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161582
dc.description.abstract [cat] Durant molts segles, el patriarcat ha aconseguit que es qüestionés la contribució històrica i artística de la dona. La present proposta didàctica té com a objectiu principal visibilitzar el paper de la dona posant en valor les seves manifestacions artístiques a través de l’anàlisi, la interpretació i la participació de l’alumnat de 4t d’ESO. S’instarà per una metodologia híbrida –tradicional i innovadora– on es combinin classes expositives, activitats i exposicions de treballs que fomentin la creativitat i l'esperit crític entre els estudiants. Es pretén que les tasques a realitzar durant aquestes sessions siguin a través del treball cooperatiu, què conseqüentment facilitarà la inclusió cap a aquells alumnes que presenti NESE (Necessitats Específiques de Suport Educatiu), afavorint l'intercanvi d'idees i d'habilitats entre els diferents membres d’un equip. La proposta està pensada per realitzar-se al llarg de tres mesos, amb una duració de set classes i culminant l’aprenentatge amb una fira sobre el Dia Internacional de la Dona. ca
dc.description.abstract [eng] Throughout the centuries, the patriarchy has led to the questioning of the historical and artistic contribution of women. The main objective of this didactic proposal is to bring light to the role of women by highlighting their artistic manifestations through the analysis, interpretation and participation of 4th ESO students. It will be based on a hybrid methodology (traditional mixed with innovative) with a combination of expository classes, activities and exhibitions that encourage creativity and critical thinking amongst students. It is intended that the tasks to be performed during these sessions are carried out through cooperative work, which will consequently facilitate the inclusion of those students with SNES (Specific Needs of Educational Support), encouraging the exchange of ideas and skills between the different members of the team. The proposal is intended to take place over the period of three months, with a duration of seven classes and ending with a fair about International Women’s Day. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Dones ca
dc.subject.other Artistes ca
dc.subject.other Història de l'art ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.subject.other Women ca
dc.subject.other Artists ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Art history ca
dc.subject.other Cooperative work ca
dc.title La dona dins la història de l'art en el currículum de 4t d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:10:01Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics