dc.contributor |
Bauzá De Vez, Yolanda |
|
dc.contributor.author |
Martín Maqueda, Julián |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-13T11:47:12Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161611 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Un dels principals paradigmes que trobem a l’ensenyament a l’educació secundària és l'aplicació de l'avaluació per competències.
La normativa en matèria d’educació i el mateix consens pedagògic ens du a aplicar un nou esquema d’ensenyament i d’avaluació que dona més rellevància a les habilitats i destreses per a desenvolupar-se en una societat complexa per damunt continguts més o manco teòrics i, sovint, descontextualitzats.
En general, percebem que el grau d’aplicació és relativament baix, derivat dels nombrosos dubtes apareguts i de les dificultats de la seva posada en pràctica. Cal destacar la complexitat d'implementar multitud d'activitats avaluadores d’índole diversa i el component subjectiu que pot comportar, la qual cosa genera dubtes entre docents i alumnes.
Per tant, la proposta docent que presentem consisteix en simplificar el procés avaluador en una única prova o activitat que englobi tots els factors que s’han de desenvolupar mitjançant les competències (Saber Dir, Saber Fer, Saber Ser) suportada per evidències, amb la intenció de guanyar en eficiència i assegurar una avaluació formativa.
Els estudis de Formació Professional (FP) estan molt enfocats a la pràctica professional, per tant, és un àmbit ideal per posar a prova els mètodes d’ensenyament i avaluació per competències.
En aquest context, hem triat un model d’avaluació que optimitza el procés avaluador, testat durant el període de pràctiques. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
33 - Economia |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Competències |
ca |
dc.subject.other |
Habilitats |
ca |
dc.subject.other |
Avaluació |
ca |
dc.subject.other |
Assoliment |
ca |
dc.subject.other |
Complexitat |
ca |
dc.subject.other |
Objectivitat |
ca |
dc.subject.other |
Optimització |
ca |
dc.title |
Avaluació per Competències a la Formació Professional: De la complexitat a la eficàcia |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:11:08Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|