Avaluació per Competències a la Formació Professional: De la complexitat a la eficàcia

Show simple item record

dc.contributor Bauzá De Vez, Yolanda
dc.contributor.author Martín Maqueda, Julián
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-13T11:47:12Z
dc.date.issued 2022-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161611
dc.description.abstract [cat] Un dels principals paradigmes que trobem a l’ensenyament a l’educació secundària és l'aplicació de l'avaluació per competències. La normativa en matèria d’educació i el mateix consens pedagògic ens du a aplicar un nou esquema d’ensenyament i d’avaluació que dona més rellevància a les habilitats i destreses per a desenvolupar-se en una societat complexa per damunt continguts més o manco teòrics i, sovint, descontextualitzats. En general, percebem que el grau d’aplicació és relativament baix, derivat dels nombrosos dubtes apareguts i de les dificultats de la seva posada en pràctica. Cal destacar la complexitat d'implementar multitud d'activitats avaluadores d’índole diversa i el component subjectiu que pot comportar, la qual cosa genera dubtes entre docents i alumnes. Per tant, la proposta docent que presentem consisteix en simplificar el procés avaluador en una única prova o activitat que englobi tots els factors que s’han de desenvolupar mitjançant les competències (Saber Dir, Saber Fer, Saber Ser) suportada per evidències, amb la intenció de guanyar en eficiència i assegurar una avaluació formativa. Els estudis de Formació Professional (FP) estan molt enfocats a la pràctica professional, per tant, és un àmbit ideal per posar a prova els mètodes d’ensenyament i avaluació per competències. En aquest context, hem triat un model d’avaluació que optimitza el procés avaluador, testat durant el període de pràctiques. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Competències ca
dc.subject.other Habilitats ca
dc.subject.other Avaluació ca
dc.subject.other Assoliment ca
dc.subject.other Complexitat ca
dc.subject.other Objectivitat ca
dc.subject.other Optimització ca
dc.title Avaluació per Competències a la Formació Professional: De la complexitat a la eficàcia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:11:08Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics