Educación ambiental en la E.S.O. según las actitudes de los alumnos hacia el medioambiente

Show simple item record

dc.contributor Vázquez Alonso, Ángel
dc.contributor.author García Tovar, Daniel
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-15T10:49:25Z
dc.date.available 2023-09-15T10:49:25Z
dc.date.issued 2022-07-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161636
dc.description.abstract [eng] In the context of the environmental problems that are currently being experienced, teachers have a very important role in the training of students. Educators must be able to raise awareness about the environmental repercussions of human acts and prepare students to look for alternatives that help alleviate these problems. This work studies the attitudes towards the environment of a group of students from a public school in Palma using the ROSES evaluation instrument. The results show a great awareness of young people about environmental problems, although some aspects require attention; for example, more than a quarter think that the change is not in their hands. Based on the results obtained on the attitudes of the students, this work aims to work on environmental education in a transversal way in the subjects of the scientifictechnological field. The goal is to help educate to act with a positive impact on the environment and create positive attitudes towards science. ca
dc.description.abstract [spa] En el contexto de la problemática medioambiental que se está viviendo actualmente, los docentes tienen un papel muy importante en la formación del alumnado. Los educadores tienen que ser capaces de concienciar sobre las repercusiones ambientales de los actos humanos y preparar a los estudiantes para buscar alternativas que ayuden a paliar dichos problemas. Este trabajo estudia las actitudes hacia el medio ambiente de un grupo de estudiantes de un centro público de Palma mediante el instrumento de evaluación ROSES. Los resultados muestran una gran concienciación de los jóvenes sobre los problemas medioambientales, aunque algunos aspectos requieren atención; por ejemplo, más de una cuarta parte piensa que el cambio no está en sus manos. Con base en los resultados obtenidos sobre las actitudes del alumnado, este trabajo pretende trabajar la educación ambiental de manera transversal en las asignaturas de ámbito científico-tecnológico. El objetivo final es contribuir a educar para actuar con una repercusión positiva en el ambiente y crear actitudes positivas hacia la ciencia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 502 - Natura. Estudi, conservació i protecció de la natura ca
dc.subject.other Medio ambiente ca
dc.subject.other Transversalidad ca
dc.subject.other Educación ambiental ca
dc.subject.other Actitudes ca
dc.title Educación ambiental en la E.S.O. según las actitudes de los alumnos hacia el medioambiente ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:11:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics