[cat] Aquest treball consisteix en una proposta didàctica que inclou una sortida de camp, per apropar els coneixements en recursos hídrics, concretament de les aigües subterrànies, a l’alumnat de 3er d’ESO d’un centre educatiu del municipi de Manacor. Per tal de poder-la dur a terme, aquesta proposta s’ha diferenciat en tres etapes: una abans de la sortida didàctica, una durant i una després. Emprant diferents metodologies d’ensenyament-aprenentatge, és una proposta multidisciplinària que engloba les assignatures de Ciències Socials, Biologia i Geologia i Física i Química, tot proposant activitats tan dins com fora del centre destacant el treball de camp durant la sortida. Per dur-la endavant, els alumnes han de treballar en equips cooperatius per desenvolupar uns dossiers d’activitats de les tres matèries i extreure unes conclusions, a defensar en una exposició oral a les acaballes de la proposta.
[eng] This work consists of a didactic proposal that includes a didactic outing, to bring knowledge of water resources, specifically groundwater, to students in the 3rd year of ESO at an educational center in the municipality of Manacor. In order to carry it out, this proposal has been divided into three stages: before the didactic outing, during and after. Using different teaching-learning methodologies, it is a multi-disciplinary proposal that encompasses the subjects of Social Sciences, Biology and Geology and Physics and Chemistry, proposing activities both inside and outside the school, highlighting the field work during the outing. In order to carry it out, students have to work in cooperative teams to develop a dossier of activities in the three subjects and draw conclusions, to be defended in an oral presentation at the end of the proposal.