[cat] L’alfabetització ambiental de la població és un requisit indispensable per un futur en què la relació d’humans i medi ambient sigui més sostenible que a l’actualitat, rompent amb una llarga tendència cap a l’empitjorament. L’alfabetització ambiental s’aconsegueix a través de l’educació ambiental, que és més eficient en la joventut que en adults. El medi més obvi d’impartició d’educació ambiental és a l’assignatura de biologia en escoles i instituts, però sovint aquests centres no compten amb els recursos necessaris per dur-ho a terme de forma eficient. En aquest document es presenta un projecte d’Aula Marina on s’impartiria educació ambiental vinculada al medi marí i centrada en l’experiència personal i positiva. Es presenten documents necessaris per la creació, l’inici d’activitats i el manteniment del funcionament del centre. També s’hi desenvolupen documents docents, entre els que destaquen els 9 tallers teòric-pràctics dirigits a cursos d’ESO sobre diferents aspectes de la biologia i la cultura marines. Aquests tallers s’han creat potenciant el dinamisme, la interdisciplinarietat, la utilitat real dels aprenentatges, l’aprenentatge competencial i l’educació inclusiva. Si el projecte surt endavant representarà una gran aportació cultural al poble de Pollença on se situraria, i un gran recurs didàctic del que es beneficiaran especialment escoles i instituts, tant per visites i tallers com per dur a terme els seus projectes docents.