L'aprenentatge basat en jocs (ABJ) a la formació professional. Un trivial a comptabilitat

Show simple item record

dc.contributor Amorós García, Francisca
dc.contributor.author Martí Mascaró, Baltasar
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-19T08:09:47Z
dc.date.issued 2022-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161684
dc.description.abstract [cat] La Formació Professional ha sofert en els últims anys un increment de la demanda significatiu, deixant en evidència la seva utilitat però també les seves mancances, com la falta d’innovació. Per motius com aquest, l’administració ha elaborat una nova llei per modernitzar la Formació Professional, i en aquest sentit, anirà la proposta d’aquest treball de final de màster, amb l’objectiu d’innovar i modernitzar la Formació Professional. La idea principal d’aquesta investigació és trobar metodologies actives que aconsegueixin motivar l’alumnat, tot despertant el seu interès i augmentant la seva participació. Per fer-ho, he profunditzat en l’aprenentatge basat en jocs (ABJ) com a eina motivadora principal, amb la qual pretenem fomentar un aprenentatge significatiu, més competencial i fomentat en valors. D’altra banda, també m’he centrat en l’aprenentatge cooperatiu, i com aquest model, sovint infravalorat a la Formació Professional, presenta una sèrie de característiques molt interessants i molt útils a l’hora d’incorporar-lo per treballar amb l’alumnat. La proposta didàctica que inclou aquest treball de final de màster, es basarà a elaborar per part dels alumnes, un trivial al mòdul de Tècnica Comptable, de primer curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Gestió Administrativa. Aquesta proposta, tot i que no ha estat portada a terme, està ambientada en l’institut en el qual he realitzat les pràctiques del Màster de Formació del Professorat. El treball pretén reflexionar sobre la innovació a la Formació Professional i com la pot implementar el professorat, seguint la ideologia de l’activista i líder Mahatma Ghandi: “Sigueu el canvi que voleu veure al món”. ca
dc.description.abstract [eng] In recent years, vocational training has seen a significant increase in demand, highlighting its usefulness but also its shortcomings, such as lack of innovation. For reasons such as this, the administration has drawn up a new law to modernise vocational training, and in this respect, the proposal for this end-ofMaster’s project work will be forthcoming, with the aim of innovating and modernising vocational training. The main idea of this research is to find active methodologies that can motivate students, arousing their interest and increasing their participation. To do so, it has deepened on Game-Based Learning (GBL) as the main motivating tool, with which we aim to promote meaningful, more competitive, and value-driven learning. On the other hand, it has also focused on cooperative learning, and as this model, often undervalued in vocational training, presents several interesting features and would be very useful in incorporating it to work with students. The didactic proposal that includes this end-of-master’s project will be based on the elaboration by pupils, a trivial in the first-year accounting technique module of the Administrative Management cycle. This proposal, although it has not been implemented, is set at the school center in which I have carried out teacher training masters' practices. This work aims to reflect on innovation in vocational training and how the teachers can implement it, following the ideology of activist and leader Mahatma Ghandi: "Be the change you want to see in the world". ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other ABJ ca
dc.subject.other Formació professional ca
dc.subject.other Trivial ca
dc.subject.other Comptabilitat ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other GBL ca
dc.subject.other Vocational training ca
dc.subject.other Trivial ca
dc.subject.other Accounting ca
dc.subject.other Cooperative learning ca
dc.title L'aprenentatge basat en jocs (ABJ) a la formació professional. Un trivial a comptabilitat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:12:43Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics