[cat] La indústria de les tecnologies de la informació ha avançat a passes agegantades en els darrers anys. Durant les darreres dècades, hem vist com s’ha convertit en un dels sectors més importants i que més influència té en la nostra societat. Estem envoltat de noves tecnologies i pràcticament qualsevol aparell que tenim a l’abast disposa de connexió a la xarxa. Aquesta evolució ha provocat un increment notable de la demanda de professionals en el sector de la informàtica. No obstant això, el número de persones amb capacitats per ocupar aquests nous llocs de treball és insuficient i no cobreix totes les posicions requerides. Davant aquest fet, la programació informàtica s’ha introduït en les escoles per tal d’inculcar-ne els seus fonaments a edats més primerenques i conduir més alumnes cap a professions d’un caràcter tecnològic. Això ha originat diversitat de metodologies i tècniques per tal de complir amb aquest propòsit. Un dels recursos més popularitzats per ensenyar programació als instituts és la programació per blocs, que ofereix una interfície senzilla i amigable, més que no pas un llenguatge de programació d’alt nivell, més propi de l’educació superior. Partint d’aquest punt, en l’actual treball es presenta una nova proposta per introduir la programació a l’educació secundaria obligatòria, en concret, a través de la llibreria Turtle del llenguatge Python. Abans, però, s’analitza la normativa en la que s’emmarcarà el treball, així com les pràctiques que es duen a terme a l’IES Damià Huguet (les quals han motivat la realització del present Treball de Fi de Grau) i, finalment, es presenten una sèrie de propostes, basades en Turtle, per tal d’introduir la programació als cursos de 3r i 4rt d’ESO, així com a batxillerat.