La dona durant la Transició democràtica: una proposta d'aprenentatge-servei per la comarca del Raiguer

Show simple item record

dc.contributor Garau López, Maria Miquela
dc.contributor.author Jaume Mora, Margalida
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-20T07:46:39Z
dc.date.issued 2022-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161710
dc.description.abstract [cat] Aquest treball presenta una proposta d’aprenentatge-servei (ApS) per treballar la transició democràtica a Espanya, emmarcada dins el currículum de 4t d’Educació Secundària Obligatòria (ESO). Posant el focus en els canvis que va suposar per les dones aquest procés històric, la proposta es centra en realitzar entrevistes a les dones usuàries dels centres de dia i residències de la comarca del Raiguer de Mallorca, particularment a Inca, Lloseta i Binissalem. Amb els resultats obtinguts es realitza un producte final per cada testimoni i es duu a terme un servei a la comunitat en forma d’exposició. Aquesta proposta es fonamenta en el Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA) i el treball cooperatiu, integrant tot l’alumnat del grup-classe dins el desenvolupament del projecte, comptant amb les necessitats i capacitats diferents que tenen cada un. A més, pretén posar en valor les fonts orals com a eina per a l’estudi de la història, en concret de la història local i de gènere. ca
dc.description.abstract [eng] This paper presents a service-learning (SL) proposal to work on the democratic transition in Spain, framed within the curriculum of the 4th year of Compulsory Secondary Education. Focusing on the changes that this historical process entailed for women, the proposal focuses on conducting interviews with women users of day centers and residences in the Raiguer region of Mallorca, particularly in Inca, Lloseta and Binissalem. With the results obtained, a final product is made for each testimony and a service is carried out in the community in the form of an exhibition. This proposal is based on the Universal Design for Learning (UDL) and cooperative work, integrating all the students of the group-class within the development of the project, considering the different needs and capabilities of each one. In addition, it aims to value oral sources as a tool for the study of history, specifically local and gender history. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 93 - Història. Ciències auxiliars de la història. Història local ca
dc.subject.other Dona ca
dc.subject.other Transició democràtica ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.subject.other Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA) ca
dc.subject.other Aprenentatge-servei (ApS) ca
dc.subject.other Women ca
dc.subject.other Democratic transition ca
dc.subject.other Cooperative work ca
dc.subject.other Universal Design for Learning (UDL) ca
dc.subject.other Service-Learning (SL) ca
dc.title La dona durant la Transició democràtica: una proposta d'aprenentatge-servei per la comarca del Raiguer ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:12:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics