dc.contributor |
Sanchez Clark, Emma Soledad |
|
dc.contributor.author |
Miguez Obrero, Juan Antonio |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-20T07:48:56Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161711 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En els darrers anys s’ha fet patent una desmotivació progressiva de l’alumnat de secundària cap a les ciències. Així mateix, l’escletxa que separa l’entorn educatiu i la realitat que viuen els alumnes augmenta cada vegada més. Els processos d’innovació educativa plantegen solucions, respostes i enfocaments per poder resoldre aquesta problemàtica. Una de les línies d’innovació més destacades és l’enfocament CTS que pretén apropar, en la mesura del possible, el currículum a la realitat. Per això, és cerca la contextualització de les diferents matèries de ciències en situacions reals i properes a l’alumnat. Aquest treball introdueix les implicacions de la contextualització en el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’alumnat en les matèries de ciències. Per això, es duu a terme una revisió cronològica dels projectes educatius i normatives estatals espanyoles que han introduït aquesta eina com a indispensable en la seva proposta. Destaquen les aportacions del projecte Salters Horners que han influït indirectament en el desenvolupament dels nous currículums espanyols, com és el cas de la LOMLOE. Aquesta legislació inclou un nou element curricular, les situacions d’aprenentatge, que es caracteritzen per la seva naturalesa competencial, contextual i el foment de les metodologies actives dins l’aula. En aquesta línia, el treball esmenta els aspectes més rellevants d’aquest nou instrument. Per tal d’elaborar una proposta didàctica, s’ha fet una recerca dels diferents tipus de recursos educatius en línia que els centres d’investigació més destacats posen a la disposició del públic general. S’han desenvolupat dues situacions d’aprenentatge contextualitzades en les ciències de l'espai, ideades a partir dels diferents recursos educatius de l’Agència Espacial Europea. Aquesta és una bona oportunitat per introduir conceptes de la ciència moderna, afavorint així una millor alfabetització científica, i alhora, incentivar l’interès pels descobriments recents entre els alumnes. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
53 - Física |
ca |
dc.subject |
54 - Química |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge contextualitzats |
ca |
dc.subject.other |
Situacions d'aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
ESA |
ca |
dc.title |
De l’espai a l’aula: proposta de situacions d’aprenentatge basades en els recursos educatius de l’Agència Espacial Europea en l’àmbit de la física i química |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:12:55Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|