L’adquisició del llenguatge i la comunicació en edats primerenques: el paper de la intel·ligència emocional

Show simple item record

dc.contributor Adrover Roig, Daniel
dc.contributor.author Vidal Marín, Núria
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-21T07:46:28Z
dc.date.available 2023-09-21T07:46:28Z
dc.date.issued 2023-09-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161720
dc.description.abstract [cat] En el present TFG tractarem l’adquisició del llenguatge i la comunicació mitjançant la intel·ligència emocional com a eix vertebrador, en el seu desenvolupament en l'àmbit social i educatiu. Es tracta en què consisteix i com es pot dur a terme als centres escolars, mitjançant les iniciatives i la proposta didàctica que componen el gruix del present treball. En aquest TFG s'exposen eines útils per al desenvolupament i aprenentatge de l'alumnat, com també l’elaboració d’objectius i estratègies per a la seva aplicació pràctica. Finalment, es realitza un estudi a través de dos instruments d’avaluació: El test TMMS-24 per conèixer la IE de la societat actual i les entrevistes a mestres d’un centre públic per constatar la visió dels docents davant la IE dels alumnes. El present treball pretén recalcar la necessitat de fomentar l’educació emocional per millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge, específicament el desenvolupament del llenguatge i la comunicació. El propòsit al qual es pretén arribar amb el present TFG és intervenir en la millora de l’adquisició del llenguatge i la comunicació en edats primerenques amb el paper de la intel·ligència emocional. Es pretén conèixer, identificar i experimentar la intel·ligència emocional, en la gestió d'emocions i l’ús d’aquesta durant l’etapa de l’educació infantil i primària. ca
dc.description.abstract [eng] In the present TFG we will deal with the acquisition of language and communication through emotional intelligence as a backbone, in its development in the social and educational environment. It is about what it consists of and how it can be carried out in schools, through the initiatives and the didactic proposal that make up the bulk of this work. This TFG presents useful tools for the development and learning of students, as well as elaborates objectives and strategies for its practical application. Finally, a study is layed out using two evaluation instruments: The TMMS-24 test to know the (IE) of the current society and the interviews to teachers of a public center in order to verify the vision of the teachers in front of the (IE) of the students. This paper aims to emphasize the need to promote emotional education to improve the teaching-learning process, specifically regarding the development of language and communication. The purpose of this dissertation is intervention in improving language acquisition and communication at an early age with the role of emotional intelligence. It is intended to know, identify and experience emotional intelligence, in the management of emotions and its use during early childhood and primary education. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Intel·ligència emocional ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Adquisició del llenguatge ca
dc.subject.other Comunicació ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other Emotional intelligence ca
dc.subject.other Emotional education ca
dc.subject.other Language acquisition ca
dc.subject.other Communication ca
dc.subject.other Didactic proposal ca
dc.title L’adquisició del llenguatge i la comunicació en edats primerenques: el paper de la intel·ligència emocional ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics