dc.contributor |
Ojeda Santana, Atteneri Yurena |
|
dc.contributor.author |
Del Villar Rubio, María del Carmen |
|
dc.date |
2009 |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-21T11:19:01Z |
|
dc.date.available |
2023-09-21T11:19:01Z |
|
dc.date.issued |
2023-09-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161730 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Actualment, els docents d’Educació Primària necessitem ampliar i millorar la formació en l’àmbit de les Dificultats Específiques de l’Aprenentatge per aconseguir ser més eficients en la seva prevenció i intervenció de les diverses necessitats, ja que poden aparèixer en l’alumnat durant el procés d’adquisició de la lectoescriptura com és el cas de la dislèxia.
En el present treball s’analitza, en primer lloc, i des d’una perspectiva més teòrica, la lectoescriptura i, per altra banda, una de les Dificultats Específiques d’Aprenentatge; la dislèxia. Per aquest fet, començaré a parlar de la lectoescriptura, posteriorment dels tipus de Dificultats Específiques de l’Aprenentatge i, finalment, em centraré en la dislèxia, on analitzaré les seves principals causes, conseqüències i manifestacions.
Amb la finalitat de pal·liar les possibles dificultats associades a una incorrecta adquisició en el procés de lectoescriptura, presentaré una sèrie d’activitats basades en el model de Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) que ajudi a prevenir aquestes dificultats i intervenir de manera precoç en els casos que sigui necessari. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Currently, primary school teachers need to expand and improve training in the area of Learning speciific Difficulties to make them more efficient in their prevention and solution to the various difficulties that may appear in the student during the process of acquiring lectowriting such as dyslexia.
In this work, the ability of lectowriting and, on the other hand, one of the speciical learning disabilities is analysed, firstly, and from a more theoretical perspective; dyslexia. For this reason, I will begin to talk about lectoscription, then about the types of speciical learning disabilities and, finally, I will focus on dyslexia, where I will analyse its main causes, consequences and manifestations.
In order to solve the possible difficulties that result in incorrect acquisition in the lecto-write process, I will present a battery of activities based on the Universal Design Model for Learning (DUA) that will help prevent such difficulties and intervene early in cases where necessary. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Lectoescriptura |
ca |
dc.subject.other |
Dificultats Específiques d’Aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Dislèxia |
ca |
dc.subject.other |
Disseny Universal per a l’Aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Prevenció |
ca |
dc.subject.other |
Literacy |
ca |
dc.subject.other |
Learning dificulties |
ca |
dc.subject.other |
Dyslexia |
ca |
dc.subject.other |
Universal Design For Learning |
ca |
dc.subject.other |
Prevention |
ca |
dc.title |
Programa d'intervenció precoç de la dislèxia en primer d'educació primària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|