dc.contributor |
Palou Sampol, Pere |
|
dc.contributor.author |
Vicens Vives, Alejandro |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-25T10:36:24Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161746 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) són les eines que la societat empra per processar, sintetitzar i emmagatzemar aquella informació que requereixen (La Rosa et al., 2021). El present estudi pretén augmentar la motivació dels alumnes de 4t ESO de l’IES Son Cladera a les classes d’Educació Física amb l’ús de l’aplicació Polar Team i l’aplicació mòbil Iorienteering durant la unitat didàctica d’orientació. A l’estudi varen participar 40 alumnes, amb edats entre els 15 i els 18 anys. Per avaluar el tipus de motivació dels alumnes, s’utilitza el “Cuestionario de Motivación en Educación Física (CMEF)”(Sánchez-Oliva et al., 2012) el qual es basa en la Teoria de l’Autodeterminació (Deci & Ryan, 1985) Els resultats obtinguts mostren que la unitat didàctica al grup experimental suposa un augment poc significatiu de motivació intrínseca (3,98 a 4,04) i una disminució de la desmotivació (1,58 a 1,29), en canvi, al grup control no hi ha cap canvi del tipus de motivació. Per tant, l’ús de les TIC en aquest context educatiu pot suposar un canvi en la motivació de l’alumnat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Information and Communication Technologies (ICT) are the tools that society uses to process, synthesise and disseminate the information they require (La Rosa et al., 2021). This study aims to increase the motivation of 4th ESO students at IES Son Cladera in Physical Education classes through the use of the Polar Team application and the Iorienteering mobile application during the didactic unit on orientation. Forty students between the ages of 15 and 18 took part in the study. In order to evaluate the type of motivation of the students, we used the "Motivation Questionnaire in Physical Education (CMEF)" (SánchezOliva et al., 2012) which is based on the Self-Determination Theory (Deci & Ryan, 1985). The results obtained show that the didactic unit in the experimental group represents an insignificant increase in intrinsic motivation (3.98 to 4.04) and a decrease in demotivation (1.58 to 1.29), while in the control group there is no change in the type of motivation. Therefore, the use of ICT in this educational context can lead to a change in student motivation. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
004 - Informàtica |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports |
ca |
dc.subject.other |
TIC |
ca |
dc.subject.other |
Motivació |
ca |
dc.subject.other |
Educació Física |
ca |
dc.subject.other |
ICT |
ca |
dc.subject.other |
Motivation |
ca |
dc.subject.other |
Physical Education |
ca |
dc.title |
L'ús de les TIC millora la motivació de l'alumnat de secundària a les classes d'Educació Física |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2023-05-08T09:13:08Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|