Inclusió lingüística de l’alumne estranger a un institut públic

Show simple item record

dc.contributor Morey López, Mercedes
dc.contributor.author Venegas Descalzos, Isabel
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-27T08:17:01Z
dc.date.issued 2022-07-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161771
dc.description.abstract [cat] Arran de la globalització, afavorida per moviments migratoris internacionals, s’ha generat un creixement progressiu de la diversitat cultural a Espanya. En concret, de l’alumnat estranger a l’etapa d’ESO a les Illes Balears. Llavors, un dels problemes per a la inserció d’aquests estudiants al sistema educatiu i a la comunitat d’acollida és la comunicació. Doncs, per a que aquests alumnes accedeixin a la llengua vehicular a les Illes, la llengua catalana, existeix el programa PALIC, el qual no sol ser suficient per garantir l’acollida de l’alumne. D’aquesta forma, en aquest treball, a partir de l’anàlisi d’un institut concret de l’illa de Mallorca, es proposa el disseny i la creació d’una nova comissió al centre per millorar l’acollida i la inclusió dels alumnes d’incorporació tardana (IT); basant-se en una metodologia triangular, composada per un anàlisi documental, una matriu DAFO com a diagnòstic del institut i una entrevista a la docent responsable de PALIC al centre. Finalment, s’estableixen programes i protocols i mètriques d’avaluació de la comissió, per garantir processos de canvi i millora. ca
dc.description.abstract [eng] As a result of globalization, favoured by international migratory movements, a progressive growth of cultural diversity in Spain has been generated. Specifically, from foreign students to the ESO stage in the Balearic Islands. Then, one of the problems for the insertion of these students in the educational system and in the host, community is communication. In order for these students to access the vehicular language in the Islands, the Catalan language, there is the PALIC program, which is usually not enough to guarantee the reception of the student. Thus, in this work, based on the analysis of a specific institute on the island of Mallorca, it is proposed the design and creation of a new commission in the center to improve the reception and inclusion of late enrolment (IT) students; based on a triangular methodology, consisting of a documentary analysis, a SWOT matrix as a diagnosis of the institute and an interview with the teacher responsible for PALIC at the center. Finally, programs and protocols and evaluation metrics of the commission are established, in order to guarantee processes of change and improvement. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 80 - Qüestions generals de la lingüística i la literatura. Filologia ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Acollida ca
dc.subject.other Diversitat cultural ca
dc.subject.other Interculturalitat ca
dc.subject.other PALIC ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Reception ca
dc.subject.other Cultural diversity ca
dc.subject.other Interculturality ca
dc.subject.other PALIC ca
dc.title Inclusió lingüística de l’alumne estranger a un institut públic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:14:08Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics