L’Autoconeixement mitjançant les TIC com a objectiu didàctic prioritari a FOL

Show simple item record

dc.contributor Riera Ribas, María Casandra
dc.contributor.author Torres Planells, Irma
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-09-27T08:26:37Z
dc.date.available 2023-09-27T08:26:37Z
dc.date.issued 2022-07-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161774
dc.description.abstract [cat] El present TFM parteix de la meva experiència personal dins les aules de secundària, exemple directe de la realitat diària que viuen els docents i el seu contrast amb la teoria metodològica estudiada al Màster de Formació del Professorat. El projecte de model col·laboratiu “JO SÓC...” que es presenta aquí i que pot consultar-se en tota la seva extensió a l’Annex I adjunt, incorpora la integració dins els coneixements de l’alumnat, d’una manera eminentment pràctica, de cinc de les vuit Competències Clau recomanades pel Parlament Europeu i contemplades a la nostra normativa com a bàsiques, juntament amb continguts lectius de les assignatures de Formació i Orientació Laboral (FOL) i Aplicacions Ofimàtiques (AO). S’aprofiten els espais disponibles als centres educatius i els mitjans informàtics de que ja disposen, sense necessitat d’altres inversions econòmiques o desplaçaments afegits. Els materials a utilitzar són els ordinadors, tablets o telèfons mòbils amb connexió a Internet, de que ja disposen quasi tots els alumnes, especialment a la rama informàtica; així com l’accés als diferents programes ofimàtics o aplicacions que podem trobar gratuïtament de manera majoritària a l’institut i a la xarxa. El mètode educatiu utilitzat és el de l’aprenentatge actiu (Piràmide de Dale) de caire motivacional centrat en la participació activa de l’alumne mitjançant l’anàlisi dels seus interessos, aptituds i motivacions; incorporant l’autoconeixement i l’autoaprenentatge com a vehicles per la integració de les competències i continguts lectius. Els resultats veritablement positius pels alumnes de l’aprenentatge actiu per projectes ja són coneguts arreu del món, per tant, l’èxit del projecte “JO SÓC...” proposat depèn principalment de la capacitat de col·laboració i professionalitat docent, a més de la concreció pràctica de la metodologia proposada durant l’exposició dels continguts lectius. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge actiu ca
dc.subject.other Autoconeixement ca
dc.subject.other Informàtica ca
dc.subject.other Projecte col·laboratiu ca
dc.subject.other FOL ca
dc.subject.other Aprendizaje activo ca
dc.subject.other Autoconocimiento ca
dc.subject.other Informática ca
dc.subject.other Proyecto colaborativo ca
dc.subject.other FOL ca
dc.subject.other Active learning ca
dc.subject.other Self-knowledge ca
dc.subject.other Informatics ca
dc.subject.other Collaborative project ca
dc.subject.other FOL ca
dc.title L’Autoconeixement mitjançant les TIC com a objectiu didàctic prioritari a FOL ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:14:10Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics