Es correspon l'aprenentatge que creus haver assolit amb l'aprenentatge realment assolit? Comparació entre l'autoavaluació i l'heteroavaluació

Show simple item record

dc.contributor Tirado Ramos, Miguel Ángel
dc.contributor.author Perelló Comas, Marc
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-02T11:06:00Z
dc.date.available 2023-10-02T11:06:00Z
dc.date.issued 2022-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161815
dc.description.abstract [cat] De cada vegada més l’educació va sofrint modificacions, des de canvis dins l’àmbit metodològic fins a l’àmbit avaluador. A causa d’això, la formació del docent és fonamental per a millorar el desenvolupament de l’alumnat i que aquest tingui més habilitats i destreses per afrontar la seva futura vida. Per aquest motiu, hem estudiat l’eficàcia de l’autoavaluació en el procés educatiu, amb l’objectiu de fomentar la participació activa de l’alumnat dins aquest procés, ja que es relaciona amb una gran quantitat de beneficis. A més, hem dut a terme una investigació-acció amb la finalitat d’analitzar la correlació entre l’autoavaluació i l’heteroavaluació i, al seu torn, hem examinat la influència de l’autoeficàcia sobre l’autoavaluació. Mètode: Hem realitzat una investigació amb 110 alumnes de 4t ESO de l’IES Can Peu Blanc. Dins els diferents grups hem implementat una unitat didàctica de bàdminton, amb la intenció d’extreure informació. En aquest estudi s’han utilitzat diferents tècniques i instruments de recerca com ara una escala d’autoeficàcia general, notes de camp i diferents instruments didàctics d’avaluació. Resultats: Els resultats de l’estudi mostren una tendència per part de l’alumnat a puntuar-se per sobre del que realment han après. Per altra banda, també s’observa un nivell de correlació significatiu entre l’autoavaluació i l’heteroavaluació. En canvi, es percep una baixa influència de l’autoeficàcia sobre l’autoavaluació. Conclusions: L’alumnat de 4t ESO es qualifica per sobre de la nota del docent. No obstant això, hi ha una correlació forta i positiva entre l’avaluació del docent i de l’alumnat. D’altra banda, tant les evidències científiques com els resultats desmenteixen que el factor més influent sobre l’autoavaluació sigui la percepció d’autoeficàcia. ca
dc.description.abstract [spa] De cada vez más la educación va sufriendo modificaciones, desde cambios dentro del ámbito metodológico hasta el ámbito evaluador. Por esta causa, la formación del docente es fundamental para mejorar el desarrollo del alumnado y que este tenga más habilidades y destrezas para afrontar su futura vida. Por este motivo, hemos estudiado la eficacia de la autoevaluación en el proceso educativo, con el objetivo de fomentar la participación activa del alumnado dentro de este proceso, puesto que se relaciona con una gran cantidad de beneficios. Además, hemos llevado a cabo una investigación-acción con el fin de analizar la correlación entre la autoevaluación y la heteroevaluación y, a su vez, hemos examinado la influencia de la autoeficacia sobre la autoevaluación. Método: Hemos realizado una investigación con 110 alumnos de 4º ESO del IES Can Peu Blanc. Dentro de los diferentes grupos hemos implementado una unidad didáctica de bádminton, con la intención de extraer información. En este estudio se han utilizado diferentes técnicas e instrumentos de investigación como por ejemplo una escala de autoeficacia general, notas de campo y diferentes instrumentos didácticos de evaluación. Resultados: Los resultados del estudio muestran una tendencia por parte del alumnado a puntuarse por encima del que realmente han aprendido. Por otro lado, también se observa un nivel de correlación significativo entre la autoevaluación y la heteroevaluación. En cambio, se percibe una baja influencia de la autoeficacia sobre la autoevaluación. Conclusiones: El alumnado de 4º ESO se califica por encima de la nota del docente. Sin embargo, hay una correlación fuerte y positiva entre la evaluación del docente y del alumnado. Por otro lado, tanto las evidencias científicas como los resultados desmienten que el factor más influyente sobre la autoevaluación sea la percepción de autoeficacia. ca
dc.description.abstract [eng] Education is experiencing an increasing number of changes both in its methodology and the way it is assessed. Teacher training is therefore critical in enhancing student development and enabling students to acquire more skills and abilities to be able to cope with life in the future. This led us to analyse the effectiveness of self-assessment in the educational process, with a view to encouraging the active participation of students in the process and leveraging the large number of benefits this may generate. We also analysed the correlation between self-assessment and hetero-assessment, as well as the influence of self-efficacy on self-assessment. Method: We carried out our research with 110 4th-grade students at the Can Peu Blanc Secondary School. Within the different groups we created a badminton teaching unit in order to generate and extract data. The research used different techniques and instruments including a general self-efficacy scale, field notes and various didactic assessment tools. Results: The results of the research show that students have a tendency to rate themselves above what they have actually learned. However, there is also a significant degree of correlation between self-assessment and heteroassessment. On the other hand, there seems to be little influence of self-efficacy on self-assessment. Conclusions: 4th-grade secondary school students give themselves a higher grade than their teachers. However, there is also a strong, positive correlation between teacher and student assessment. On the other hand, both the scientific evidence and the results of the research refute the hypothesis that the most influential factor in self-assessment is a perception of self-efficacy. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Autoavaluació ca
dc.subject.other Heteroavaluació ca
dc.subject.other Correlació ca
dc.subject.other Autoeficàcia ca
dc.subject.other Autoevaluación ca
dc.subject.other Heteroevaluación ca
dc.subject.other Correlación ca
dc.subject.other Autoeficacia ca
dc.subject.other Self-assessment ca
dc.subject.other Hetero-assessment ca
dc.subject.other Correlation ca
dc.subject.other Self-efficacy ca
dc.title Es correspon l'aprenentatge que creus haver assolit amb l'aprenentatge realment assolit? Comparació entre l'autoavaluació i l'heteroavaluació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:14:27Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics