Tonades de feina mallorquines: una proposta inclusiva per l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista dins l’aula de música

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Perelló Burguera, Maria Neus
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-02T11:48:30Z
dc.date.available 2023-10-02T11:48:30Z
dc.date.issued 2023-10-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161828
dc.description.abstract [cat] Donada la importància d’arribar a una inclusió de tots els alumnes amb necessitats educatives especials (NESE) i el desconeixement de la música tradicional per part dels alumnes, es parteix de l’objectiu de fomentar la inclusió d’aquest alumnat NESE, en concret dels alumnes amb trastorn de l’espectre autista (TEA) a partir de les tonades de feina tradicionals de l’illa de Mallorca per així donar-les a conèixer, ja que durant els darrers anys han estat oblidades. A partir d’aquesta finalitat, es proposa una unitat didàctica per a l’àrea d’artística, en concret a l’assignatura d’educació musical de primer cicle amb elements transversals a altres àrees. Durant aquesta proposta es presenten activitats que tenen com a base les tonades i els instruments tradicionals de Mallorca per arribar a la inclusió de l’alumnat TEA dins l’aula de música. Els recursos han estat elaborats amb la finalitat d’aconseguir un aprenentatge significatiu, dinàmic i motivador que perduri a la vida i els apropi la cultura tradicional de Mallorca. ca
dc.description.abstract [eng] Given the importance of achieving the inclusion of all students with special educational needs (NESE) and the ignorance of traditional music by students, it is part of the goal to encourage the inclusion of these NESE students. , specifically for students with Autism Spectrum Disorder (ASD) from the traditional work tones of the island of Mallorca to make them known as they have been forgotten during the last. Based on this objective, a didactic unit is proposed for the art area, specifically in the subject of undergraduate music education with transversal elements in other areas. During this proposal, activities are presented based on the traditional tunes and instruments of Mallorca to reach the inclusion of TEA students in the music classroom. The resources have been developed in order to achieve meaningful, dynamic and motivating learning that lasts a lifetime and those typical of the traditional culture of Mallorca. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Trastorn de l’espectre autista ca
dc.subject.other Tonades de feina de Mallorca ca
dc.subject.other Primer cicle ca
dc.subject.other Aula de música ca
dc.subject.other Tradicional ca
dc.subject.other Autism spectrum disorder ca
dc.subject.other Tunes from work in Mallorca ca
dc.subject.other First cycle ca
dc.subject.other Music classroom ca
dc.subject.other Traditional ca
dc.title Tonades de feina mallorquines: una proposta inclusiva per l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista dins l’aula de música ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics