dc.contributor |
Berbel Gómez, Noemy |
|
dc.contributor.author |
Perelló Burguera, Maria Neus |
|
dc.date |
2022 |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-02T11:48:30Z |
|
dc.date.available |
2023-10-02T11:48:30Z |
|
dc.date.issued |
2023-10-02 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/161828 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Donada la importància d’arribar a una inclusió de tots els alumnes amb necessitats
educatives especials (NESE) i el desconeixement de la música tradicional per part dels
alumnes, es parteix de l’objectiu de fomentar la inclusió d’aquest alumnat NESE, en
concret dels alumnes amb trastorn de l’espectre autista (TEA) a partir de les tonades de
feina tradicionals de l’illa de Mallorca per així donar-les a conèixer, ja que durant els
darrers anys han estat oblidades. A partir d’aquesta finalitat, es proposa una unitat
didàctica per a l’àrea d’artística, en concret a l’assignatura d’educació musical de primer
cicle amb elements transversals a altres àrees. Durant aquesta proposta es presenten
activitats que tenen com a base les tonades i els instruments tradicionals de Mallorca per
arribar a la inclusió de l’alumnat TEA dins l’aula de música. Els recursos han estat
elaborats amb la finalitat d’aconseguir un aprenentatge significatiu, dinàmic i motivador
que perduri a la vida i els apropi la cultura tradicional de Mallorca. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Given the importance of achieving the inclusion of all students with special educational
needs (NESE) and the ignorance of traditional music by students, it is part of the goal to
encourage the inclusion of these NESE students. , specifically for students with Autism
Spectrum Disorder (ASD) from the traditional work tones of the island of Mallorca to
make them known as they have been forgotten during the last. Based on this objective, a
didactic unit is proposed for the art area, specifically in the subject of undergraduate music
education with transversal elements in other areas. During this proposal, activities are
presented based on the traditional tunes and instruments of Mallorca to reach the inclusion
of TEA students in the music classroom. The resources have been developed in order to
achieve meaningful, dynamic and motivating learning that lasts a lifetime and those
typical of the traditional culture of Mallorca. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
78 - Música |
ca |
dc.subject.other |
Trastorn de l’espectre autista |
ca |
dc.subject.other |
Tonades de feina de Mallorca |
ca |
dc.subject.other |
Primer cicle |
ca |
dc.subject.other |
Aula de música |
ca |
dc.subject.other |
Tradicional |
ca |
dc.subject.other |
Autism spectrum disorder |
ca |
dc.subject.other |
Tunes from work in Mallorca |
ca |
dc.subject.other |
First cycle |
ca |
dc.subject.other |
Music classroom |
ca |
dc.subject.other |
Traditional |
ca |
dc.title |
Tonades de feina mallorquines: una proposta inclusiva per l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista dins l’aula de música |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|