La llengua oral a través del teatre a l'educació secundària obligatòria: de l'obra dramàtica al pòdcast de teatre radiofònic

Show simple item record

dc.contributor Benet Parente, Ariadna
dc.contributor.author Bosch Bosch, Damià
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-03T07:41:18Z
dc.date.issued 2022-07-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161843
dc.description.abstract [cat] Aquest treball pretén conjuminar la competència oral i la teatralitat en l’Educació Secundària Obligatòria (ESO). Es relaciona la bibliografia sobre l’oralitat i l’aprenentatge de llengües amb la pedagogia teatral i es concreten els possibles beneficis en l’ensenyament del català. Després d’aquesta aproximació teòrica, es tracta el tema de manera pràctica en dos sentits. En primer lloc, es presenta un estudi quantitatiu que permetrà conèixer les necessitats i les preferències dels alumnes menorquins de Secundària en relació amb la llengua oral. En segon lloc, s’exposen les línies bàsiques d’una proposta didàctica que permetrà unir el teatre amb un sistema de difusió d’arxius multimèdia, és a dir, amb un pòdcast de teatre radiofònic. Així, es dona compte de com la teatralització d’un text permet treballar aspectes lingüístics que poden ajudar els alumnes a millorar la competència comunicativa en català. ca
dc.description.abstract [eng] This work aims to combine oral competence and theatricality in Compulsory Secondary Education (ESO). The bibliography on orality and language learning is related to theatrical pedagogy and the possible benefits of teaching Catalan are specified. Following this theoretical approach, the topic is dealt with in two practical ways. First of all, a quantitative study is presented that will allow to know the needs and the preferences of the Menorcan students of secondary school in relation to the oral language. Secondly, the basic lines of a didactic proposal that will allow to unite the theater with a system of diffusion of multimedia archives, i.e., with a radio theater podcast, are exposed. Thus, it is shown how the theatricalization of a text allows to work linguistic aspects that can help the students to improve the communicative competence in Catalan. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject.other Llengua oral ca
dc.subject.other Ensenyament de llengua ca
dc.subject.other Català ca
dc.subject.other Teatre ca
dc.subject.other Pòdcast de teatre radiofònic ca
dc.subject.other Oral language ca
dc.subject.other Language teaching ca
dc.subject.other Catalan ca
dc.subject.other Theater ca
dc.subject.other Radio theater podcast ca
dc.title La llengua oral a través del teatre a l'educació secundària obligatòria: de l'obra dramàtica al pòdcast de teatre radiofònic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2023-05-08T09:15:16Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics