[cat] El present TFG tractarà de relacionar l’educació artística amb el Trastorn per
Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat, mitjançant la reflexió i l’anàlisi de la potencialitat
d’una educació basada en l’art i quin impacte pot generar sobre els infants amb aquest
trastorn.
En primer lloc, s’ha de dir que el nombre de casos de persones que presenten
Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat preval i, de fet, alguns estudis
mostren que va en augment. De cada vegada són més els infants diagnosticats amb
TDAH a l’aula. Aquest fet ens duu a pensar i plantejar activitats i propostes didàctiques
alternatives que ens ajudin a crear un currículum educatiu que es desenvolupi a l’aula i
estigui adaptat a les necessitats dels alumnes amb TDAH i que, a més, millori la qualitat
de l’aprenentatge de tots els alumnes.
Per altra banda, es presenta l’educació artística amb la seva potencialitat i
possibilitats per ajudar a la millora de l’aprenentatge dels infants. Es tindran en compte
tots els àmbits que abasta l’art, i com treballar amb cada un d’ells, sense que siguin
excloents entre ells i com incloure’ls al dia a dia de les activitats d’aula.