[cat] El tema principal d’aquest article d’investigació son les tecnologies de la informació i la comunicació i s’ha centrat en analitzar el catàleg que un docent té al seu abast d’aplicacions en realitat virtual per a l’educació primària.
L’objectiu és elaborar un estudi d’aplicacions que siguin útils a les aules d’educació primària, com també utilitzar aquestes ulleres de RV com element complementari als continguts explicats abans a classe. Així doncs, el mètode per desenvolupar l’article ha estat amb la petició APS seguint el model IPECC.
Tot seguit, s’ha fet el procés de recerca emprant les ulleres Oculus Quest 2. Per iniciar el desenvolupament d’aquestes aplicacions, han estat seleccionades amb els filtres marcats basant-nos en articles i estudis realitzats fins a la data de l’elaboració de l’esmentat document.
En el present article han sorgit 7 aplicacions dintre de tot el ventall de RV i s’ha pogut desenvolupar des del punt de vista, com a mestre, com el món virtual es pot adaptar a l’aula i fer un ús equitatiu gràcies a les oportunitats que ofereixen, fent un aprenentatge significatiu de les matèries i desenvolupament d’entorns nous, inclusió i adaptació de les activitats segons nivell i grau d’aprenentatge.
Després de l’anàlisi de l’estudi, s’ha obtingut uns resultats que poden concloure que les actuals eines amb ulleres de RV incorporades en el sistema educatiu tinguin un significat positiu i de llarg recorregut a les aules, adaptant les particularitats de cadascun dels infants.
Per concloure, el potencial de la RV dins l’àmbit educatiu no sempre és la més adequada, per això, el seu ús sempre s’ha d’avaluar i definir en compte als objectius previstos i si estan enfocats al entorn que volen aconseguir els docents.
[eng] The main topic of this research article is information and communication technologies and has focused on analyzing the catalog that a teacher has at his disposal of virtual reality applications for primary education.
The aim is to develop a study of applications that are useful in primary education classrooms, as well as to use these RV glasses as a complementary element to the contents explained before in class. Therefore, the method for developing the article has been with the APS request following the IPECC model.
Then, the research process was done using Oculus Quest 2 glasses. To start the development of these applications, they were selected with the marked filters based on articles and studies carried out until the date of manufacture. of said document.
In this article, 7 applications have emerged within the entire range of RVs and it has been possible to develop from the point of view, as a teacher, how the virtual world can adapt to the classroom and make equitable use thanks to the opportunities they offer, making meaningful learning of the subjects and development of new environments, inclusion and adaptation of activities according to level and degree of learning.
After the analysis of the study, some results have been obtained that can conclude that the current tools with RV glasses incorporated in the educational system have a positive and long-term meaning in the classrooms, adapting the particularities of each of the children.
In conclusion, the potential of RV in the field of education is not always the most appropriate, so its use must always be evaluated and defined taking into account the objectives and whether they are focused on the environment they want to achieve. teachers.