[cat] En aquest Treball de fi de grau proposo exposar i conscienciar sobre la rellevància del
component del disseny a les escoles com a mitjà per afavorir el desenvolupament cognitiu,
social i afectiu de l'alumnat. Aquest propòsit es durà a terme a partir d'una sèrie de fonaments
teòrics: tractament del disseny com a concepte, anàlisi de la seva relació i influència en les
persones, breu recorregut del disseny escolar durant la història a partir de l'anàlisi de les lleis
aprovades, i efectes del disseny en el desenvolupament infantil.
A partir d'aquests fonaments, es presenten una sèrie de propostes en format catàleg dirigides a
centres educatius, docents i famílies per a poder aprofitar com a referents, i pautes per
redissenyar els espais ja presents al centre.
[eng] In this Final Degree Project I aim to expose and raise awareness of the relevance of the design
component in schools as a way to promote the cognitive, social and affective development of
the students. This purpose will be carried out on the basis of a series of theoretical
foundations: treatment of design as a concept, analysis of its relation and influence on people,
a brief overview of school design throughout history based on the analysis of the laws that
have been passed, and the effects of design on child development.
Based on these foundations, a series of proposals are presented in catalog format aimed to
schools, teachers and families to be used as references and guidelines to redesign spaces that
are already available in the educational center.