[cat] L’ensenyança de la llengua oral a l’escola sempre queda relegada a un segon lloc, ja que
sempre s’ha considerat que el seu assoliment es dona en conseqüència de l’aprenentatge
global, encara que són nombrosos els autors que confirmen els beneficis i la importància
que porta la seva instrucció. Més allunyat queda l’ensenyament de la semàntica, el qual
es relaciona com un complement derivat de la lectura, tot i que els infants que tenguin
dificultats amb el lèxic, difícilment podran comprendre un text. És per aquest motiu que
en aquest Treball de Final de Grau es realitza un estudi que preté la millora de la semàntica
a partir de jocs de taula amb un nin de quart de primària. Els objectius han estat millorar
la dimensió semàntica del llenguatge a través de jocs de taula, dissenyar un programa i
comprovar la seva eficàcia. Per comprovar-ho, s’ha realitzat una avaluació preintervenció
a partir de dues subproves del CELF-5 (Wiig et al., 2018) i una postintervenció de les
mateixes subproves, valorant així l’eficàcia de les intervencions.
[eng] The teaching of oral language at school is always relegated to second place, since it has
always been considered that its achievement is a consequence of global learning, although
there are numerous authors who confirm the benefits and importance of its instruction.
The teaching of semantics, which is related as a complement derived from reading, is
more distant, although children who have difficulties with the lexicon will hardly be able
to understand a text. For this reason, in this Final Degree Project, a study is being carried
out, which aims to improve semantics by means of board games with a fourth year
primary school. The objectives have been to improve the semantic dimension of language
through board games, to design a program and to check its effectiveness. To verify this,
a pre-intervention evaluation was carried out using two subtests of the CELF-5 (Wiig et
al., 2018) and a post-intervention evaluation of the same subtests, thus assessing the
effectiveness of the interventions.