Jolly Phonics: introducció a noves metodologies per a l’aprenentatge de la fonètica, la pronúncia i la lectoescriptura anglesa a l’etapa d’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Amengual Pizarro, Marian
dc.contributor.author Pons Ponsetí, Mónica
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-10T07:23:00Z
dc.date.available 2023-10-10T07:23:00Z
dc.date.issued 2023-10-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/161999
dc.description.abstract [cat] L’anglès és una llengua franca i, com a tal, s’ensenya a les escoles de primària com un idioma clau que l’alumnat ha de conèixer. D’aquesta manera, s’aprèn la gramàtica, el vocabulari, així com també les destreses de lectura, escriptura i expressió oral i escolta. Amb tot això, la pronunciació queda, normalment, abandonada i, a més a més, les destreses de lectura i l’escriptura no es treballen, normalment, d’una manera efectiva. Amb aquest Treball de Fi de Grau es pretén aprofundir i remarcar la importància de la pronunciació anglesa, ja que també pot ser utilitzada per a millorar les destreses de lectura i escriptura de l’alumnat en llengua estrangera (L2). Aquest estudi, a més a més, tracta d’emfatitzar la necessitat de la utilització de mètodes d’ensenyament efectius per al correcte desenvolupament d’aquestes habilitats. El mètode Jolly Phonics n’és un d’ells, el qual permet a l’alumnat interioritzar els sons de l’anglès, per després poder-los reproduir i combinar, per arribar a llegir i escriure adequadament. Així mateix, se suggereix una proposta didàctica de com treballar amb la metodologia Jolly Phonics, prèviament exposada, dins una aula d’anglès de primària ca
dc.description.abstract [eng] English is a lingua franca and, as such, is taught in Primary schools as a key language that students must know. Thus, L2 students usually learn grammar, vocabulary as well as reading, writing and speaking and listening skills. However, English pronunciation is often neglected, and reading and writing skills are not always taught effectively. The aim of this Final Degree Project is to highlight the importance of English pronunciation, as it can also be used to improve L2 learner’s reading and writing skills. This study also attempts at stressing the need to implement effective teaching methods for the correct development of these latter skills, such as the Jolly Phonics methodology, which enables students to internalise the sounds of English, so then they can reproduce and combine them in order to read and write properly. A didactic proposal on how to work with this methodology in a primary English classroom is also suggested, based on the Jolly Phonics methodology previously exposed. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Jolly Phonics ca
dc.subject.other Aprenentatge de la L2 ca
dc.subject.other Anglès com a L2 ca
dc.subject.other Pronunciació ca
dc.subject.other Lectoescriptura ca
dc.subject.other Jolly Phonics ca
dc.subject.other L2 learning ca
dc.subject.other English as an L2 ca
dc.subject.other Pronunciation ca
dc.subject.other Literary skills ca
dc.title Jolly Phonics: introducció a noves metodologies per a l’aprenentatge de la fonètica, la pronúncia i la lectoescriptura anglesa a l’etapa d’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics