La densitat, la flotabilitat i el principi d’Arquimedes a l’aula de primària des d’una metodologia experimental

Show simple item record

dc.contributor Casasnovas Perera, Rodrigo
dc.contributor.author Torres Marí, Miriam
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-10T11:26:57Z
dc.date.available 2023-10-10T11:26:57Z
dc.date.issued 2023-10-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/162006
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau presenta una proposta didàctica de cinc activitats pensades per treballar al llarg de vuit sessions. El propòsit principal és ensenyar els conceptes de densitat, flotació de cossos i el principi d’Arquimedes des d’una metodologia completament experimental. Per tant, es pretén que els alumnes siguin els protagonistes del seu aprenentatge, aleshores, el docent serà el guia del procés, també tindrà l’objectiu de despertar curiositat i interès sobre el tema. La interacció entre iguals és imprescindible per construir un aprenentatge i una reflexió, per aquesta raó, les activitats s’han elaborat per fer feina a partir de grups cooperatius heterogenis perquè tots els nins se sentin partícips d’aquest procés. Després, vaig poder aplicar aquesta unitat didàctica a l’escola CEIP Bartomeu Ordines amb els infants de 5è de primària. Perquè l’aprenentatge fos significatiu, vaig partir dels coneixements inicials dels infants per poder elaborar les activitats. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project presents a didactic proposal of five activities that could be worked on over eight sessions. The main purpose of this didactic proposal is to teach the concepts of density, buoyancy, and the Archimedes principle from a completely experimental methodology. Therefore, it is intended that students be the protagonists of their own learning. Then, teacher will be the guide of the process. The teacher will also aim to enhance the curiosity and interest in the subject. Peer interaction is essential to build learning and reflection. For this reason, the activities have been developed to work from heterogeneous cooperative groups, so that all children feel involved in this process. Then, I was able to apply these activities at the CEIP Bartomeu Ordines school with the 5th grade children. In order for the learning to be meaningful, I started from the children’s initial knowledge to be able to develop the activities. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Metodologia experimental ca
dc.subject.other Flotabilitat de cossos ca
dc.subject.other Densitat ca
dc.subject.other Principi d’Arquimedes ca
dc.subject.other Grups cooperatius heterogenis ca
dc.title La densitat, la flotabilitat i el principi d’Arquimedes a l’aula de primària des d’una metodologia experimental ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics