Els bons hàbits de vida saludable a l’etapa d’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Forteza Forteza, Maria Dolors
dc.contributor.author Tudurí Villalonga, Núria
dc.date 2022
dc.date.accessioned 2023-10-10T11:47:22Z
dc.date.available 2023-10-10T11:47:22Z
dc.date.issued 2023-10-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/162007
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau està enfocat a millorar la qualitat de vida dels infants a l'etapa d'educació primària. Els bons hàbits, inclosos en ells la bona alimentació, l’activitat física i conseqüentment la gestió de les emocions, entre altres, són factors importants per l’autoconeixement i l’autoregulació d’un mateix. Les etapes primerenques de la vida són clau pel desenvolupament global de l’infant en l’àmbit cognitiu, sociocultural, motriu, físic i emocional, per tant, és crucial treballar la salut des del principi i des d’una visió global per adquirir els bons hàbits i mantenir-los al llarg de tota la vida. El present treball s’ha realitzat gràcies a una recerca bibliogràfica mitjançant articles científics i organitzacions institucionals, com ara el Ministeri de Sanitat espanyol en l’àmbit nacional o Save the Children en l’àmbit internacional, les quals posen la mirada damunt la influència que tenen els bons hàbits de vida saludable en infants de l’etapa d’educació primària. Aquest, està enfocat en revertir el sedentarisme, considerat com la malaltia predominant al segle XXI, i la mala alimentació. Gràcies a aquesta documentació i recerca sobre la mala influència de les conductes sedentàries s’han esmentat un seguit de bons hàbits de vida saludable que fomentaran una millor qualitat de vida en infants d’aquesta etapa tenint en compte el Currículum Educatiu de les Illes Balears (2014), el qual presenta una àrea específica destinada a millorar els hàbits, com és l’àrea d’Educació Física a més de poder-los treballar de manera transversal a totes les àrees curriculars ca
dc.description.abstract [eng] The following paper is focused on improving the quality of life of children in primary school. Good habits, including good nutrition, physical activity and control of emotions, are among others important factors for self-knowledge and self-regulation. The early stages of life are key to the child’s overall development at different levels: cognitive, sociocultural, motor, physical and emotional. For this reason, it is crucial to work on health from the beginning and from a global perspective to acquire good habits and maintain them throughout life. The work has been carried out thanks to a bibliographic research through scientific articles and institutional organizations at both a national and international level, such as the Spanish Ministry of Health or Save the Children, which focus on the influence of good healthy habits of children in the primary education stage. Its main objective is reversing sedentary lifestyles, which is considered to be the predominant disease in the 21st century, and poor nutrition. Thanks to this research and the search for evidence on the bad influence of sedentary behaviours, a series of healthy habits have been outlined that will promote a better quality of life in children at this stage, taking into account the Educational Curriculum of the Balearic Islands (2014), which presents the area of Physical Education as the specific area aimed to improve these habits, in addition to being able to work on them in a transversal way in all curricular areas. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Alimentació ca
dc.subject.other Activitat física ca
dc.subject.other Bons hàbits ca
dc.subject.other Sedentarisme ca
dc.subject.other Salut ca
dc.subject.other Diet ca
dc.subject.other Physical activity ca
dc.subject.other Healthy habits ca
dc.title Els bons hàbits de vida saludable a l’etapa d’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics