[cat] És objecte d’aquest treball la intervenció socioeducativa que han de dur a terme els educadors/es socials dins la prostitució femenina, com agents d'intervenció. La metodologia emprada per a la seva realització es basa amb el treball empíric, revisió i recerca de documents juntament amb l’estudi de camp amb especialistes del sector de la prostitució.
Definir la paraula prostitució és complex pel que és necessari realitzar una breu síntesi sobre les postures que prenen diferents autors/es i especialistes sobre els elements que intervenen per definir-la.
Els enfocaments socio-jurídics davant la prostitució es poden sintetitzar en tres sistemes: abolicionista, regulacionista i prohibicionista.
A Espanya existeix una al·legalitat en relació a l’activitat on les lleis no identifiquen la prostitució com una problemàtica de desigualtat. És el país més consumidor de la UE i el tercer a nivell internacional, un 39% dels homes espanyols són consumidors. Com a oferta de l’activitat prostitucional, Espanya representa el 10% del turisme global i les Balears són el seu principal destí generant 50 milions d’euros anuals.
La pràctica educativa per contribuir en processos socioeducatius, resolvent problemes i necessitats, com ho és la prostitució forma part de la feina dels educadors/es socials. Entitats especialitzades com agents d’intervenció són claus per a modificar la situació personal i social a través d’estratègies educatives.
L’acompanyament de la víctima durant el procés de reinserció és guiat per l’educador/a social juntament amb la coordinació i la feina en xarxa entre personal socioeducatiu i agents d’intervenció.
Per aconseguir la suspensió i anul·lació de la prostitució és fonamental una disposició legal que empari a totes les víctimes de prostitució, a més d’una intervenció socioeducativa de sensibilització i coeducació. Mentre des de les funcions dels educadors/es socials seguirem guiant i donant alternatives a les dones víctimes del sistema prostitucional amb la finalitat primordial que sempre es sentin acompanyades.
[eng] The object of this work is the socio-educational intervention that social educators must carry out in female prostitution, as intervention agents. The methodology used for its realization is based on empirical work, document review and research together with the field study with specialists in the prostitution sector.
Defining the word prostitution is complex, so it is necessary to make a brief synthesis of the stances taken by different authors and specialists on the elements involved in defining it.
The socio-legal approaches to prostitution can be summarized in three systems: abolitionist, regulatory and prohibitionist.
In Spain there is non-legality in relation to the prostitutional activity where the laws do not identify prostitution as a problem of inequality. Spain is the most consumer country in the EU and third internationally, 39% of Spanish men are consumers. As a supply of prostitution activity, Spain represents 10% of global tourism and the Balearic Islands are its main destination, generating 50 million euros annually.
Educational practice to contribute to socio-educational processes, solving problems and needs, such as prostitution is part of the work of social educators. Specialized entities such as intervention agents are key to changing the personal and social situation through educational strategies.
The accompaniment of the victim during the reintegration process is guided by the social educator together with the coordination and networking between socio-educational staff and intervention agents.
In order to achieve the suspension and annulment of prostitution, a legal provision that protects all victims of prostitution is essential, in addition to a socio-educational intervention to raise awareness and co-education. While from the functions of social educators we will continue to guide and give alternatives to women victims of the prostitution system with the primary purpose that they always feel accompanied