[eng] The video game industry and video game culture are predominantly inhabited by men,
with few women playing games and even fewer involved in their production. Research on
this topic has indicated that women face various barriers for entry into STEM related fields,
which has an effect on their ability to produce games and various feminist theories suggest
that video game culture was aggressively marketed to men during its inception. In this
document I collect and interpret data from a variety of sources to explore reasons for why
women find difficulty entering into video game development and why they experience
discrimination in participating in the video game community. Through my research I have
found that women are subject to a number of harmful stereotypes and attitudes in an array of
societal spheres, including STEM and in various settings involved in video game culture,
such as online and in competitive Esports. This implies that gender normative attitudes
toward both men and women continue to dictate how each subgroup is able to interact within
these domains, and sociologists could work to develop strategies that can address the
formation of these negative perceptions.
[spa] La industria del videojuego y la cultura del videojuego están habitadas
predominantemente por hombres, con pocas mujeres que jueguen y aún menos que participen
en su producción. La investigación sobre este tema ha indicado que las mujeres se enfrentan a
diversas barreras para entrar en los campos relacionados con STEM, lo que tiene un efecto
sobre su capacidad para producir juegos y diversas teorías feministas sugieren que la cultura
del videojuego se comercializó agresivamente a los hombres durante su creación. En este
documento recojo e interpreto datos de diversas fuentes para explorar las razones por las que
las mujeres encuentran dificultades para entrar en el desarrollo de videojuegos y por qué
experimentan discriminación al participar en la comunidad de los videojuegos. A través de mi
investigación he descubierto que las mujeres están sujetas a una serie de estereotipos y
actitudes perjudiciales en una serie de esferas sociales, incluyendo STEM y en diversos
entornos involucrados en la cultura de los videojuegos, como en línea y en los Esports. Esto
implica que las actitudes normativas de género hacia hombres y mujeres siguen dictando
cómo cada subgrupo es capaz de interactuar dentro de estos dominios, y los sociólogos
podrían trabajar para desarrollar estrategias que puedan abordar la formación de estas
percepciones negativas.