El paper de la presència escènica en la interpretació musical: revisió bibliogràfica i propostes metodològiques basades en un estudi empíric

Show simple item record

dc.contributor Pardo Ramos, Juan José
dc.contributor.author Sabater Bauzà, Margarita
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2023-11-06T13:13:46Z
dc.date.available 2023-11-06T13:13:46Z
dc.date.issued 2023-11-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/162703
dc.description.abstract [cat] En aquest treball s’ha fet una recerca de com afecta la presència escènica en la interpretació musical. S’estableix que la manera en què el músic es mou i interactua amb l’audiència pot afectar a la transmissió d’emocions i intencions musicals durant un concert. És per aquest motiu que per a una millor interpretació i una millor connexió amb el públic, s’ha de ser conscient de la seva importància i treballar-la. També hi ha altres factors externs que intervenen en aquesta percepció, com la disposició de l’escenari o l’estat dels atris. S’ha emprat una metodologia basada en la recerca, una enquesta i dues entrevistes mitjançant les quals s’han establert diverses tècniques per treballar la presència escènica. ENG:In this dissertation, research has been conducted on how stage presence affects musical performance. It is established that the way in which the musician moves and interacts with the audience can affect the transmission of emotions and musical intentions during a concert. It is for this reason that for better performance and connection with the audience, one must be aware of its importance and work on it. There are also other external factors that intervene in this perception, such as the stage setup or the instrument’s conditions. A research-based methodology has been used, one survey and two interviews through which various techniques have been established to work on stage presence. ca
dc.description.abstract [eng] In this dissertation, research has been conducted on how stage presence affects musical performance. It is established that the way in which the musician moves and interacts with the audience can affect the transmission of emotions and musical intentions during a concert. It is for this reason that for better performance and connection with the audience, one must be aware of its importance and work on it. There are also other external factors that intervene in this perception, such as the stage setup or the instrument’s conditions. A research-based methodology has been used, one survey and two interviews through which various techniques have been established to work on stage presence. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Indicacions escèniques ca
dc.subject.other Música -- Interpretació ca
dc.subject.other Expressió en l'art ca
dc.subject.other Expressió corporal ca
dc.subject.other Artistes intèrprets ca
dc.subject.other Música -- Escenificació ca
dc.title El paper de la presència escènica en la interpretació musical: revisió bibliogràfica i propostes metodològiques basades en un estudi empíric ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics