dc.contributor |
Robin Ruthven, Andrea |
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dc.contributor.author |
Dauz Obello, Jonabhel Mar |
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dc.date |
2023 |
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dc.date.accessioned |
2023-11-09T11:54:23Z |
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dc.date.available |
2023-11-09T11:54:23Z |
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dc.date.issued |
2023-11-09 |
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dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/162754 |
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dc.description.abstract |
[spa] El objetivo de este trabajo es analizar el impacto de la película Un lugar
llamado Notting Hill (Michell, 1999) sobre la ciudad de Londres como destino
turístico. El cine y el turismo son claves en esta búsqueda, puesto que la
combinación de los elementos que ambos aportan creó el turismo inducido por
la cinematografía. El cine tiene grandes impactos económicos, sociales y
culturales en el destino donde una película o serie es grabada. Es cierto que el
turismo cinematográfico tiene consecuencias negativas, pero también es
importante remarcar los beneficios que esto aporta en la economía, cultura y
sociedad del lugar de rodaje. Se verán incluidos diversos casos en los que la
cinematografía realizó cambios en el destino turístico para un mejor
entendimiento del tema. |
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dc.description.abstract |
[eng] The aim of this essay is to analyze the impact of the movie Notting Hill (1999)
on the city of London as a tourist destination. The industry of cinematography
and tourism are the key for this research, since the combination of both
elements are what created movie induced tourism. Cinematography has a
social, cultural, and economic impact where movies are filmed. Movie induced
tourism has negative impacts, but it’s important to highlight the benefits that this
new concept provides in a destination. Different examples that showcase the
influence that movies have on destination are exhibited for a better
understanding of the topic.The aim of this essay is to analyze the impact of the movie Notting Hill (1999)
on the city of London as a tourist destination. The industry of cinematography
and tourism are the key for this research, since the combination of both
elements are what created movie induced tourism. Cinematography has a
social, cultural, and economic impact where movies are filmed. Movie induced
tourism has negative impacts, but it’s important to highlight the benefits that this
new concept provides in a destination. Different examples that showcase the
influence that movies have on destination are exhibited for a better
understanding of the topic. |
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dc.format |
application/pdf |
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dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
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dc.rights |
all rights reserved |
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dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
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dc.subject |
32 - Política |
ca |
dc.subject |
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus |
ca |
dc.subject.other |
Destino turístico |
ca |
dc.subject.other |
Turismo cinematográfico |
ca |
dc.subject.other |
Turismo en Londres |
ca |
dc.title |
Impactos de Un lugar llamado Notting Hill. Representación del turismo en el cine |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
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dc.type |
nfo:eu-repo/semantics/publishedVersion |
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