[cat] El principal objectiu d’aquest treball (TFG) és analitzar de manera exhaustiva la promoció que es realitza en una destinació turística madura com és l’illa de Mallorca i la conjuntura actual a la que s’enfrenta, la qual es caracteritza per un significatiu turisme de masses. Es ressalten les accions promocionals més destacades que es duen a terme d’acord amb la “Fundació Mallorca Turisme” com són el producte estratègic esportiu, cultural, de naturalesa, MICE, ciematogràfic, gastronòmic, artístic, de luxe etc. Aquests productes estratègics s’estan desenvolupant a través de diverses actuacions turístiques per tal d’arribar a uns objectius, atreure un nombre de turistes a l’illa i reforçar la imatge d’aquesta. En aquest sentit, s’analitza l’eficàcia de la promoció turística de Mallorca d’acord amb el control i seguiment que efectuen, el qual és un tant ineficient, ja que no es compta amb un seguiment del compliment d’objectius claus. A causa d’això es reflexiona sobre els objectius que ha de perseguir la promoció turística i la necessitat d’aquesta a un destí com el de Mallorca, on gran part dels residents la consideren excessivament saturada. D’aquesta manera, sorgeixen noves estratègies i instruments/accions promocionals que es podrien implementar en termes de major eficicàcia i eficiència per així aconseguir millors resultats.
[eng] The aim of this final degree (TFG) project is to comprehensively analyse the promotion carried out in a mature touristic destination such as the island of Mallorca and the current situation it is facing, which is characterised by significant mass tourism. It highlights the most important promotional actions that are carried out in agreement with the "Fundació Mallorca Turisme", such as the strategic product like sports, cultural, nature, MICE, cinema, gastronomic, artistic, luxury, etc. products. These strategic products are being developed through various tourism actions in order to achieve the objectives of attracting more tourists to the island and reinforcing its image. In this sense, the effectiveness of Mallorca's tourism promotion is analysed according to the control and monitoring they carry out, which is somewhat inefficient, as there is no monitoring of the fulfilment of key objectives. As a result, we reflect on the objectives to be pursued by tourism promotion and the need for it in a destination such as Mallorca, where many residents consider it to be overly saturated. In this way, new strategies and promotional instruments/actions emerge that could be implemented in terms of greater efficiency and effectiveness in order to achieve better results.