dc.contributor |
Tsener, Inna |
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dc.contributor.author |
De León Obrador, Mireia |
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dc.date |
2023 |
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dc.date.accessioned |
2023-12-04T12:29:31Z |
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dc.date.available |
2023-12-04T12:29:31Z |
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dc.date.issued |
2023-12-04 |
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dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/162961 |
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dc.description.abstract |
[spa] Este Trabajo de Fin de Grado se centra en el marketing deportivo del fútbol y en la elaboración de un plan de marketing para el equipo de fútbol La Salle Palma. Se ofrece una revisión histórica del marketing deportivo, con especial atención al fútbol, y una descripción detallada de sus características y marketing mix.
Se analiza la situación actual del equipo de La Salle Palma para identificar sus fortalezas, debilidades, oportunidades y amenazas. A continuación, se presenta al equipo una propuesta de plan de marketing, que incluye objetivos, estrategias y tácticas de marketing específicos.
El plan se enfoca en construir una fuerte identidad de marca, mejorar la experiencia de los fanáticos y generar ingresos adicionales a través de la diversificación de productos y servicios. Se concluyó que implementar un plan de marketing sólido y efectivo puede ayudar a los equipos de fútbol a lograr sus objetivos comerciales y deportivos. La propuesta del plan de marketing de La Salle Palma puede servir como guía práctica para otros equipos que busquen mejorar su desempeño y posicionamiento en el mercado. |
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dc.description.abstract |
[eng] This Final Degree project focuses on football sports marketing and the development of a marketing plan for the La Salle Palma football team. A historical review of sports marketing is offered, with special attention to football, and a detailed description of its characteristics and marketing mix.
The current situation of the La Salle Palma team is analyzed to identify its strengths, weaknesses, opportunities, and threats. The team is then presented with a proposed marketing plan, which includes specific marketing goals, strategies, and tactics.
The plan focuses on building a strong brand identity, enhancing the fan experience, and generating additional revenue through product and service diversification. It was concluded that implementing a solid and effective marketing plan can help football teams achieve their commercial and sporting goals. The La Salle Palma marketing plan proposal can serve as a practical guide for other teams seeking to improve their performance and market positioning. |
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dc.format |
application/pdf |
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dc.language.iso |
eng |
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dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
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dc.rights |
all rights reserved |
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dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
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dc.subject |
33 - Economia |
ca |
dc.subject |
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus |
ca |
dc.subject.other |
Marketing sports |
ca |
dc.subject.other |
FFIB |
ca |
dc.subject.other |
Mallorca |
ca |
dc.subject.other |
Marketing plan |
ca |
dc.subject.other |
La Salle Palma |
ca |
dc.title |
Sports Marketing in Football: Marketing Plan Proporsal for La Salle Team |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
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dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
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