[cat] En aquest Treball Final de Grau, s'ofereix una alternativa a l'ensenyança de la memòria històrica
utilitzant el teatre com eina educativa. Es duu a terme, una proposta d'intervenció pels alumnes
de tercer cicle d'educació primària relacionada amb l'assignatura d'història o ciències socials. Per
aquesta proposta, s'han dissenyat un llarg de cinc sessions on es tracta la memòria històrica de les
Illes Balears, mitjançant un fil conductor amb la història de Diari d'una miliciana, i es fa una
introducció al teatre com eina educativa, per poder realitzar un procés d'ensenyament
aprenentatge més significatiu.
[eng] In this Bachelor's Final Project, an alternative to the teaching of historical memory is offered
using theater as an educational tool. An intervention proposal is carried out for students in the
upper cycle of primary education related to the subject of history or social sciences. For this
proposal, a series of five sessions have been designed to address the historical memory of the
Balearic Islands, through a common thread with the story of "Diari d'una miliciana" (Diary of a
Militia Woman), and an introduction to theater as an educational tool is provided in order to
facilitate a more meaningful teaching and learning process.