Estudi de viabilitat dels descansos actius sobre l’alumnat i els mestres d’Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Mas, Adrià
dc.contributor.author Miró Ruiz, Daniel
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-02-21T18:11:37Z
dc.date.available 2024-02-21T18:11:37Z
dc.date.issued 2024-02-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/164752 en
dc.description.abstract [cat] L'obesitat infantil i el sedentarisme són dos aspectes de gran repercussió i rellevància en l'actualitat, on l'escola és considerada un entorn ideal per combatre'ls i ser un entorn saludable per als alumnes. Els descansos actius tenen nombrosos beneficis per a la salut, el rendiment acadèmic i la cognició. D'aquesta manera, el primer objectiu de l'estudi és valorar la viabilitat d'un descans actiu en diferents cursos d'educació primària per part del professorat. I, el segon objectiu és conèixer el grau de gaudiment dels alumnes amb el descans actiu aplicat. A l'estudi han participat 181 alumnes d'Educació Primària i 10 mestres. Els alumnes varen fer un descans actiu i, posteriorment, complimentaren un qüestionari post-intervenció tant ells com els mestres, dels quals es va fer una anàlisi deductiva reflexiva sobre els resultats obtinguts. Els resultats aconseguits mostren que el grau de gaudiment dels alumnes amb el descans actiu és molt elevat i els mestres es mostren receptius davant l'aplicació dels descansos actius, tot i que assenyalen una sèrie de barreres. D'aquesta manera, com a conclusió s'extreu que l'aplicació de programes de descansos actius sembla tenir una elevada acceptació tant pels mestres com pels alumnes, on, a més, sembla ser útil per millorar la concentració, l'atenció i la motivació dels alumnes. Tot i que és necessari formar als equips directius i als mestres perquè incloguin aquests tipus de programes d'activitat física en la cultura del centre i, així, poder actuar com a eficients facilitadors davant les possibles barreres que poden sorgir en la seva implementació. ca
dc.description.abstract [eng] Childhood obesity and sedentary lifestyles are two aspects of great repercussion and relevance nowadays, where school is considered an ideal environment to combat them and a healthy environment for pupils. Active breaks have numerous benefits for health, academic performance, and cognition. Therefore, the first objective of the study is to assess the feasibility of active breaks in different grades of primary education by teachers. And the second objective is to know the degree of satisfaction of 5 the students with the active breaks applied. The study involved 181 primary school pupils and 10 teachers. The pupils took an active break and subsequently completed a postintervention questionnaire for both them and the teachers, from which a reflective deductive analysis was made of the results obtained. The results obtained show that the degree of satisfaction of the students with the active break is very high and the teachers are receptive to the application of active breaks, although they point out a series of barriers. Thus, the conclusion is that the implementation of active break programmes seems to be useful in improving students' concentration, attention, and motivation. However, it is necessary to train management teams and teachers to include this type of physical activity programmes in the culture of the school to be able to act as efficient facilitators in the face of possible barriers that may arise in their implementation. en
dc.format application/pdf en
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved en
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Obesitat infantil ca
dc.subject.other Sedentarisme ca
dc.subject.other Alumnes ca
dc.subject.other Descansos actius ca
dc.subject.other Viabilitat ca
dc.subject.other Mestres ca
dc.subject.other Satisfacció ca
dc.subject.other Acceptació ca
dc.subject.other Barreres ca
dc.subject.other Facilitadors ca
dc.subject.other Child obesity en
dc.subject.other Sedentary lifestyle en
dc.subject.other Pupils en
dc.subject.other Active breaks en
dc.subject.other Viability en
dc.subject.other Teachers en
dc.subject.other Satisfaction en
dc.subject.other Acceptance en
dc.subject.other Barriers en
dc.subject.other Facilitators en
dc.title Estudi de viabilitat dels descansos actius sobre l’alumnat i els mestres d’Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis en
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics