dc.contributor |
Ruiz Aguilera, Daniel |
|
dc.contributor.author |
Ojeda Jiménez, Carmen Irene |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-27T18:46:46Z |
|
dc.date.available |
2024-02-27T18:46:46Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-27 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/164861 |
en |
dc.description.abstract |
[cat] El present treball ofereix informació rellevant sobre la influència d’emocions negatives en la
resolució de problemes matemàtics i com fer-hi front. Nombroses investigacions han
confirmat la clara relació que existeix entre la part emocional i el procés
d’ensenyament-aprenentatge, on les emocions juguen un paper clau per una adquisició de
coneixements significatius. Dins el camp de les matemàtiques són moltes les emocions que
els infants experimenten a l’hora de resoldre un problema matemàtic. No obstant això, s’ha
demostrat que la majoria tendeixen a ser de caràcter negatiu i adverses, el que molts d’autors
asseguren que és un gran problema, atès que crea una barrera que dificulta l’aprenentatge.
Amb el fi d’observar i analitzar més en profunditat dita problemàtica, s’ha fet un estudi i un
seguiment a alumnes de tercer cicle de primària d’una escola de Mallorca, centrat en la
presència de la frustració, l’ansietat i l’avorriment durant la resolució de problemes. Dels
resultats obtinguts s’ha elaborat una proposta de millor que ajudi a disminuir dites emocions,
de manera que els alumnes puguin gaudir del procés ensenyament-aprenentatge. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This paper provides relevant information on the influence of negative emotions on
mathematical problem-solving. Numerous studies have confirmed the clear relationship
between the emotional part and the learning process, where emotions play a key role in the
acquisition of meaningful knowledge. Within the field of mathematics, there are many
emotions that children experience when solving a mathematical problem. However, it has
been shown that most of them tend to be of a negative and adverse nature, which according to
many authors is a major issue because they create a barrier that hinders learning. In order to
observe and analyze this issue in greater depth, a study and follow-up of third cycle primary
school pupils in a school in Mallorca was carried out, focusing on the presence of frustration,
anxiety, and boredom during problem-solving. Based on the results obtained, a proposal for
improvement has been drawn up to help reduce these emotions, so that pupils can continue
and enjoy their learning-learning process. |
en |
dc.format |
application/pdf |
en |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
en |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Resolució de problemes |
ca |
dc.subject.other |
Frustració |
ca |
dc.subject.other |
Ansietat |
ca |
dc.subject.other |
Avorriment |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge |
ca |
dc.title |
La influència de les emocions en l’aprenentatge matemàtic; ansietat, frustració i avorriment en la resolució de problemes |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
en |