[cat] En l’actualitat el TDAH és un dels trastorns més freqüents de la infància, sent un fet quotidià
la presència d’alumnes amb aquesta afectació dins les aules d’educació primària. En aquest
sentit, es pretén investigar els efectes que pot comportar l’aplicació de la gamificació com a
metodologia activa en l’aprenentatge dels alumnes que presenten dèficit d’atenció i
hiperactivitat. El present estudi ha entrellaçat els dos conceptes principals de la investigació
-gamificació i alumnat TDAH- per tal de donar resposta a les qüestions plantejades. A través
d’una revisió exhaustiva i sistematitzada dels articles referents a l’estat de la qüestió, s’ha
verificat l’efectivitat de les actuacions gamificades en la millora significativa de les principals
afectacions del TDAH. A més, s’han observat molts altres beneficis en la introducció
d’experiències gamificades dins l’aula per aquest alumnat, però també per tota la resta del
grup. Tot i que la investigació referent al tema encara no és abundant, és evident que s’ha
de promoure l’ús d’aquestes metodologies per afavorir la inclusió dins dels centres
[eng] At present, ADHD is one of the most common childhood disorders, and the presence of
students with this affection in primary education classrooms is a daily occurrence. In this
sense, it is intended to investigate the effects that the application of gamification can bring as
an active methodology in the learning of students with attention deficit and hyperactivity. The
present study has intertwined the two main research concepts - gamification and ADHD
students - in order to answer the questions raised. Through an exhaustive and systematized
review of the articles referring to the state of matter, the effectiveness of gamified actions in
the significant improvement of the main effects of ADHD has been verified. In addition, many
other benefits have been observed in the introduction of gamified experiences in the
classroom for this student, but also for the rest of the group. Although the research on the
subject is still not abundant, it is clear that the use of the methodologies must be promoting
inclusion within the centers.