[cat] La societat es troba en constant canvi a causa de factors com la globalització, les guerres o les
desigualtats econòmiques. Tot això, fa que les migracions siguin presents arreu del món
generant una realitat educativa dominada per la diversitat cultural i social. Per aquest motiu,
la situació d’aprenentatge en qüestió pretén donar a conèixer a tot l'alumnat les tradicions
culturals de diferents indrets del món, centrant-se especialment en la música i la dansa.
Ambdós aspectes van fortament lligats als valors que constitueixen a les persones. És per
això que, a més de tractar l’àrea de música del currículum oficial, també es treballen aspectes
del currículum ocult. Per concloure la situació d’aprenentatge es tractarà la música i dansa
tradicional mallorquina, incentivant a l’alumnat a cuidar-la i difondre-la. D’altra banda,
gràcies a l’esmentada intervenció professional es planteja una revisió de la mateixa pràctica
docent per mitjà de la metodologia investigació-acció. Doncs, s’estableixen punts forts i
aspectes de millora per mitjà de quatre agents avaluadors.
La metodologia emprada es basa en la investigació d’aspectes teòrics per mitjà de
diferents fonts, entrevistes a professionals de l’àmbit, l’elaboració de la situació
d’aprenentatge, la posada en pràctica i revisió d’aquesta i la creació d’un pla per analitzar i
millorar la mateixa pràctica docent.
[eng] Society is constantly changing due to factors such as globalisation, wars and economic
inequalities. All of this means that migrations are present all over the world, generating an
educational reality dominated by cultural and social diversity. For this reason, the learning
situation in question aims to make all pupils aware of the cultural traditions of different parts
of the world, with a special focus on music and dance. Both aspects are closely linked to the
values that make up people. This is why, as well as dealing with the music area of the official
curriculum, aspects of the hidden curriculum are also dealt with. To conclude the learning
situation, traditional Mallorcan music and dance will be dealt with, encouraging pupils to
take care of it and disseminate it. On the other hand, thanks to the aforementioned
professional intervention, a revision of the teaching practice itself is proposed by means of
the research-action methodology. Thus, strong points and aspects for improvement are
established by means of four evaluation agents.
The methodology used is based on research into theoretical aspects through different
sources, interviews with professionals in the field, the elaboration of the learning situation,
the implementation and revision of this situation and the creation of a plan to analyse and
improve one's own teaching practice.