L' Administració electrònica al nostre país

Show simple item record

dc.contributor Socias Camacho, Joana Maria
dc.contributor Aguiló Fuster, José Ignacio
dc.contributor.author Hordoan Grisaleña, Nicolás
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-04-09T15:57:42Z
dc.date.available 2024-04-09T15:57:42Z
dc.date.issued 2024-04-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165335
dc.description.abstract [cat] En els darrers anys s'han produït una sèrie de canvis tecnològics que han donat lloc al fet de que es parli d'un nou model social conegut com a “Societat de la informació”, del qual va sorgir la“Administració electrònica”. (Araguàs,2012) Les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) són un conjunt d'eines i dispositius que tenen un paper fonamental en la societat de la informació, han suposat un gran avanç i una transformació en la societat, especialment en la forma en què les persones es relacionen entre si, així com amb les Administracions públiques (AAPP). Les TIC han canviat la manera en què es duen a terme una àmplia gamma d'activitats, fent possible l'automatització de moltes funcions, així com un augment de la productivitat i eficiència en diversos àmbits, entre els quals es troba l'administratiu. En la relació entre les AAPP i els administrats (ciutadans) existeixen una sèrie de “barreres”, principalment són l'espai i temps: és a dir, la distància que separa la llar dels ciutadans de les seus de les Administracions i el temps que els administrats han de dedicar per a dur a terme gestions administratives; des d'un primer desplaçament per una consulta inicial fins els següents trasllats en les diverses fases dels procediments, suposant la dedicació d'un cert temps tal i com assenyala l'Exposició de motius de la llei 3/2007. Aquestes barreres no tenen raó de ser en l'actualitat ja que les TICS permeten aproximar l'Administració al saló de les famílies, als despatxos dels treballadors i a les seus de les empreses. Tot això,sense necessitat de sol·licitar cita prèvia, de desplaçaments o esperes, facilitant la relació administracióadministrat, especialment a ciutadans que per motius laborals o geogràfics no podien acudir a les oficines de les Administracions. D'altra banda, aquesta “aproximació” de l'Administració al ciutadà suposa abandonar el tòpic de considerar els tràmits administratius com una pesada burocràcia i posar fi al conegut “Torni vostè demà”. Per tant, podem dir que les TIC són una magnífica oportunitat per acostar l'Administració a la ciutadania. A més, les TIC són un gran aliat per a l'Administració ja que ofereixen grans possibilitats, des de la simplificació administrativa fins a l'automatització d'algunes funcions desenvolupades per funcionaris, la qual cosa suposa (teòricament) una menor necessitat de treballadors públics i conseqüentment un major estalvi i una major eficiència d´acord amb el principi d´eficàcia proclamat a l´article (art.) 103 de la “Constitució Espanyola de 1978” (CE), en relació a les AAPP. En aquest nou escenari, les Administracions han incorporat les TIC al seu funcionament amb l'objectiu d'aprofitar les seves grans oportunitats i al llarg del present treball analitzarem alguns indicadors sobre si ho han aconseguit. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 34 - Dret ca
dc.subject 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses ca
dc.subject.other Administració electrònica ca
dc.subject.other ciutadà ca
dc.subject.other administrat ca
dc.subject.other administració ca
dc.subject.other bretxa digital ca
dc.subject.other pla de viabilitat ca
dc.title L' Administració electrònica al nostre país ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics