Les repercussions emocionals d’una criança adversa en l’adultesa

Show simple item record

dc.contributor Oliver Torelló, Josep Lluís
dc.contributor.author Figuerola Izquierdo, Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-05T07:40:18Z
dc.date.available 2024-06-05T07:40:18Z
dc.date.issued 2024-06-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165647
dc.description.abstract [cat] Les accions i actituds de les persones es formen a partir de les experiències que viuen en les diferents etapes de la vida. L’etapa de la infantesa és una de les més influents i sensibles respecte als efectes positius i negatius d’aquestes. Els infants han de tenir cobertes les seves necessitats fisiològiques, relacionals, cognitives i socials per poder desenvolupar-se de manera saludable. Els agents encarregats de la satisfacció de totes aquestes necessitats són les persones cuidadores. Quan les vivències en la infantesa són adverses i traumàtiques, augmenta la probabilitat de tenir repercussions en les següents etapes vitals. Una de les situacions de risc més reconegudes per la societat que recau sobre els infants és en el maltractament infantil. La següent revisió sistemàtica té com a objectiu conèixer les necessitats dels menors durant la primera infància, i conèixer a través de la informació recollida quines són les repercussions en l’adultesa. Per concretar una mica més els resultats, s’ha escollit el maltractament infantil i els seus efectes emocionals en l’adultesa investigar si existeixen relació entre ambdós. Després de la comparació de diferents estudis i investigacions rellevants per la temàtica escollida, s’ha conclòs que les situacions traumàtiques provocades pel fet de patir maltractament infantil a mans de les persones cuidadores poden generar, depenent de les característiques pròpies de cada persona, trastorns psicològics com ansietat, depressió, estrès o dissociació. ca
dc.description.abstract [eng] People's actions and attitudes are shaped by the experiences they have in the different stages of life. The childhood stage is one of the most influential and sensitive with respect to the positive and negative effects of these. Children need to have their physiological, relational, cognitive and social needs met in order to develop in a healthy way. The agents in charge of meeting all these needs are caregivers. When childhood experiences are adverse and traumatic, the probability of having repercussions in the following stages of life increases. One of the risk situations most recognized by society that affects children is child maltreatment. The following systematic review aims to determine the needs of children during early childhood, and to find out from the information collected what the repercussions are in adulthood. To make the results more specific, we have chosen child maltreatment and its emotional effects in adulthood to investigate whether there is a relationship between the two. After comparing different studies and research relevant to the chosen topic, it was concluded that traumatic situations caused by child abuse at the hands of caregivers can generate, depending on the characteristics of each person, psychological disorders such as anxiety, depression, stress or dissociation. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Infància ca
dc.subject.other Criança ca
dc.subject.other Maltractament ca
dc.subject.other Conseqüències ca
dc.subject.other Adultesa ca
dc.subject.other Necessitats ca
dc.title Les repercussions emocionals d’una criança adversa en l’adultesa ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics