dc.contributor |
Amer Fernández, Joan Alfred |
|
dc.contributor.author |
Viaene Pieras, Carlota |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-14T07:09:11Z |
|
dc.date.available |
2024-06-14T07:09:11Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/165731 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La pobresa infantil és un fenomen que es troba arran de tot el món afectant un
col·lectiu vulnerable, els infants. Cal tenir en compte que la pobresa infantil es troba
directament relacionada amb la pobresa familiar, i pot provocar conseqüències importants
en la vida de les persones, arribant a influir en la seva vida adulta. En el present treball és
dur a terme una revisió bibliogràfica sobre la pobresa infantil i les seves conseqüències,
analitzant amb major determinació com pot impactar en l’àmbit educatiu i com es pot
intervenir per aconseguir una trajectòria d’èxit.
L’objectiu del present treball consisteix a analitzar la literatura existent entorn de la situació
de pobresa infantil i familiar, i observar com mitjançant la intervenció socioeducativa es pot
gestionar aquest fenomen i, per tant, assolir un aprenentatge educatiu exitós. Per poder dur
a terme la investigació s’han examinat articles científics extrets de diverses bases de dades.
El fet de formar part d’una família pobra no només afecta econòmicament, sinó també
condiciona l’àmbit emocional, social i relacional. L’entorn on creix una persona és de vital
importància per obtenir les habilitats i oportunitats educatives i professionals necessàries. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Child poverty is a phenomenon found all over the world affecting a vulnerable
group, children. Taking into account that child poverty is directly related to family poverty, it
can have important consequences in people's lives, even influencing their adult life. In this
paper we carry out a literature review on child poverty and its consequences, analyzing with
greater determination how it can impact on the educational environment and how to
intervene to achieve an exit trajectory.
The objective of this work is to analyze the existing literature on child and family poverty and
to observe how this phenomenon can be managed through socio-educational intervention
and, therefore, achieve successful educational learning. In order to carry out the research,
scientific articles from various databases were examined.
Being part of a poor family not only affects economically, but also conditions the emotional,
social and relational sphere. Understanding how to create a person is of vital importance in
order to achieve the necessary educational and professional skills and opportunities. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Pobresa infantil |
ca |
dc.subject.other |
Conseqüències |
ca |
dc.subject.other |
Família |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.subject.other |
Child poverty |
ca |
dc.subject.other |
Consequences |
ca |
dc.subject.other |
Family |
ca |
dc.subject.other |
Education |
ca |
dc.title |
Aproximació a l'estudi de les conseqüències educatives de la pobresa infantil i familiar |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|