Aproximació a l'estudi de les conseqüències educatives de la pobresa infantil i familiar

Show simple item record

dc.contributor Amer Fernández, Joan Alfred
dc.contributor.author Viaene Pieras, Carlota
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-06-14T07:09:11Z
dc.date.available 2024-06-14T07:09:11Z
dc.date.issued 2024-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/165731
dc.description.abstract [cat] La pobresa infantil és un fenomen que es troba arran de tot el món afectant un col·lectiu vulnerable, els infants. Cal tenir en compte que la pobresa infantil es troba directament relacionada amb la pobresa familiar, i pot provocar conseqüències importants en la vida de les persones, arribant a influir en la seva vida adulta. En el present treball és dur a terme una revisió bibliogràfica sobre la pobresa infantil i les seves conseqüències, analitzant amb major determinació com pot impactar en l’àmbit educatiu i com es pot intervenir per aconseguir una trajectòria d’èxit. L’objectiu del present treball consisteix a analitzar la literatura existent entorn de la situació de pobresa infantil i familiar, i observar com mitjançant la intervenció socioeducativa es pot gestionar aquest fenomen i, per tant, assolir un aprenentatge educatiu exitós. Per poder dur a terme la investigació s’han examinat articles científics extrets de diverses bases de dades. El fet de formar part d’una família pobra no només afecta econòmicament, sinó també condiciona l’àmbit emocional, social i relacional. L’entorn on creix una persona és de vital importància per obtenir les habilitats i oportunitats educatives i professionals necessàries. ca
dc.description.abstract [eng] Child poverty is a phenomenon found all over the world affecting a vulnerable group, children. Taking into account that child poverty is directly related to family poverty, it can have important consequences in people's lives, even influencing their adult life. In this paper we carry out a literature review on child poverty and its consequences, analyzing with greater determination how it can impact on the educational environment and how to intervene to achieve an exit trajectory. The objective of this work is to analyze the existing literature on child and family poverty and to observe how this phenomenon can be managed through socio-educational intervention and, therefore, achieve successful educational learning. In order to carry out the research, scientific articles from various databases were examined. Being part of a poor family not only affects economically, but also conditions the emotional, social and relational sphere. Understanding how to create a person is of vital importance in order to achieve the necessary educational and professional skills and opportunities. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Pobresa infantil ca
dc.subject.other Conseqüències ca
dc.subject.other Família ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Child poverty ca
dc.subject.other Consequences ca
dc.subject.other Family ca
dc.subject.other Education ca
dc.title Aproximació a l'estudi de les conseqüències educatives de la pobresa infantil i familiar ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics